سخنی با اعضای محترم شورای اسلامی شهر وزوان

2018-04-19
516 بازدید

    ✅سخنی با اعضای محترم شورای اسلامی شهر وزوان با سلام و احترام ؛ در فضای مجازی آمده بود که جمعی از نمازگزاران شریف شهر وزوان خواستار استمرار نماز جمعه ی مشترک وزوان و میمه شده اند و تصاویری در این رابطه هم نشان می داد که سخنگوی محترم شورای شهر وزوان ، مدیریت […]

 

 

images

✅سخنی با اعضای محترم شورای اسلامی شهر وزوان

با سلام و احترام ؛ در فضای مجازی آمده بود که جمعی از نمازگزاران شریف شهر وزوان خواستار استمرار نماز جمعه ی مشترک وزوان و میمه شده اند و تصاویری در این رابطه هم نشان می داد که سخنگوی محترم شورای شهر وزوان ، مدیریت این اجتماع را بر عهده داشتند . موضوع نماز جمعه ی مستقل بصورت رسمی نخستین بار در مسجد جامع شهر وزوان و در حضور حجت الاسلام و المسلمین آقای طباطبایی مسئول دفتر ریاست شورای سیاستگزاری ائمه ی جمعه ی سراسر کشور مطرح شد و ایشان هم طی سخنانی مردم شریف وزوان را تحسین کردند که خواهان برپایی هر هفته ی نماز جمعه شده اند .
( www.sobhevazvan.ir/?p=8272 )
بدون شک در بادی امر برای هرکسی که علاقمند به نماز جمعه باشد و اجتماع مردم یک شهر را دارای تاثیرات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی بداند برپایی مستمر نماز جمعه و توفیق شرکت در آن ، یک مطالبه است و هیچ منافاتی با وحدت بین دو شهر ندارد و دور از ذهن است که نمازهای مستقل در نقاط مختلف کشور ، باعث اختلاف شهرها با یکدیگر شده باشند . اگر نماز مستقل در دوشهر که مردم را از چالش ترتیب و تقدم دو نامی ” میمه و وزوان و یا وزوان و میمه ” نجات می دهد ، باعث اختلاف باشد به طریق اولی داشتن سازمانهایی مثل شهرداری و شورای مستقل هم باید باعث ایجاد اختلاف گردد . نماز جمعه ی مستقل امکان حضور بیشتر مردم را بصورت هفتگی در صفوف وحدت آفرین نماز جمعه فراهم می سازد و علاقمندان به نماز که امکان ایاب و ذهاب بین دو مصلی با فاصله ی بالغ بر ۵ کیلومتر را ندارند ، هر هفته به فیض حضور در نماز جمعه ی شهرهای وزوان و میمه می رساند و مردم خداجو ، شهید پرور و ولایتمدار دو شهر از پاداشهایی که در احادیث و روایات متعدد برای شرکت کنندگان در نماز جمعه آمده است برخوردار می گردند . نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است و بدیهی اگر امکانات حاکمیتی ایجاب می کرد به برگزاری آن در هر شهر و روستا اولویت داده می شد . برای عزیزان فرهیخته ی عضوشورای شهر وزوان که فرهنگی بودن صبغه ی غالب و ممتاز آنان است حضور هر چه بیشتر مردم در نماز جمعه و بهره مندی آنان از این آیین آسمانی به قدری روشن است که نگارنده را از اقامه ی دلیل بی نیاز نموده و تنها بر آن می دارد که درخواست نماید از اعتبار و مقبولیت مردمی خود استفاده نموده و شرایط لازم برای برپایی نماز جمعه ی مستقل در شهر وزوان را فراهم نمایید . باشد که این همدلی و وفاق زمینه ساز رفع و رجوع دیگر مشکلات پیش آمده گردد و در نهایت به رشد و اعتلای بیش از پیش شهرها و روستاهای بخش میمه بیانجامد .
با تجدید سلام و احترام
عبدالرضا شیبانی – ۹۷/۱/۳۰