حاجی : پیام رسانهای داخلی قدرت مقابله با تلگرام را ندارند

2018-04-17
46 بازدید

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس: روحانی جلوی فیلترینگ تلگرام ایستاده است من به شخصه با فعالیت بی‌چون و چرای تلگرام در ایران موافق نیستم اما می‌دانم که شخص رئیس‌جمهوری سفت و سخت مقابل فیلترینگ تلگرام ایستاده است. همه می‌دانیم زادگاه تلگرام روسیه است و امروز خود روسیه تلگرام را فیلتر کرده است. این […]

download (2)

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس: روحانی جلوی فیلترینگ تلگرام ایستاده است

من به شخصه با فعالیت بی‌چون و چرای تلگرام در ایران موافق نیستم اما می‌دانم که شخص رئیس‌جمهوری سفت و سخت مقابل فیلترینگ تلگرام ایستاده است. همه می‌دانیم زادگاه تلگرام روسیه است و امروز خود روسیه تلگرام را فیلتر کرده است. این اقدام به ما این سیگنال را می‌دهد که به علت عدم مماشات تلگرام برای انتقال سرورهایش هر کشوری ممکن است روبه‌روی این پیام‌رسان بایستد.
مسئولان کشور ما مذاکرات بسیاری برای به تفاهم رسیدن با تلگرام جهت رسیدن به چارچوب مشخصی داشتند، اما درنهایت به نتیجه‌ای نرسیدند. با این حال شخص آقای روحانی به مسئولان ذیربط ازجمله وزارت ارتباطات تأکید کرده است که مواضع‌شان مخالفت با فیلتر کردن تلگرام باشد.
اگرچه تلگرام پیام‌رسان مورد تأییدی نیست اما درحال حاضر پیام‌رسان‌های داخلی هم توانایی مقابله با آن را ندارند چرا که زیرساخت‌های لازم برای توسعه و گسترش آنها فراهم نیست.