شاهین شهر و میمه بیشترین آمار بیکاری را دارد

2018-04-16
82 بازدید

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، علیرضا بصیری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پرونده اختلاف شهرداری شاهین‌شهر و پالایشگاه اصفهان در خصوص پرداخت مطالبات احتمالی پالایشگاه به شهرداری، در دیوان عدالت اداری در دست پیگیری است. وی افزود: دیوان عدالت اداری هنوز در زمینه مطالبات احتمالی پالایشگاه اصفهان […]

download

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، علیرضا بصیری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پرونده اختلاف شهرداری شاهین‌شهر و پالایشگاه اصفهان در خصوص پرداخت مطالبات احتمالی پالایشگاه به شهرداری، در دیوان عدالت اداری در دست پیگیری است.

وی افزود: دیوان عدالت اداری هنوز در زمینه مطالبات احتمالی پالایشگاه اصفهان به شهرداری شاهین‌شهر و اختلافات دیگر تصمیمی نگرفته است و صحبت‌هایی که در برخی از سایت‌های خبری درج‌شده در حد گمانه‌زنی است.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه طرفین پرونده را به تفاهم دعوت کرد و گفت: شهرداری شاهین‌شهر در خصوص تمدید مجوز اختصاص زمین توسعه پالایشگاه درخواست دریافت رقم ریالی کرده است که مدیران پالایشگاه می‌گویند این مبلغ را درگذشته پرداخت کردند.

بصیری همچنین در مورد واریز بخشی از مالیات بر ارزش‌افزوده را که پالایشگاه اصفهان به‌جای واریز به اداره مالیات شهرستان شاهین‌شهر و میمه به اداره کل مالیات استان تهران پرداخت کرده است هم گفت که به دنبال بازگشت مبلغ واریزشده از تهران به این شهرستان هستیم، هرچند که به طول می‌انجامد.

وی با یادآوری این‌که این شهرستان با ۱۷درصد بیکاری در ردیف شهرستان‌هایی با بیشترین آمار بیکاری در استان اصفهان جای گرفته است، اظهار داشت: در چنین شرایطی مدیران واحدهای تولیدی تا آنجا که می‌توانند از نیروهای جویای کار این شهرستان استفاده کنند، چون هم به کاهش شمار بیکاران کمک و هم هزینه‌های رفت‌وآمد کارگران را از محل زندگی آن‌ها تا کارخانه، کم‌تر می‌کند.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه ادامه داد: شهرستان شاهین‌شهر و میمه ۸۰هزار فعال اقتصادی و بیش از ۱۳ هزار بیکار دارد، نیمی از واحدهای صنعتی یا تعطیل و یا نیمه فعال هستند و نیمی دیگر بین ۳۰ تا ۵۰درصد ظرفیت، فعالیت تولیدی دارند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان بر ضرورت اصلاح قوانین مالیاتی و تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای متقاضی را در رونق فعالیت‌های دوباره واحدهای صنعتی و افزایش اشتغال بیکاران تأکید کرد.

وی اعلام کرد که بر اساس اعلام نظر کارشناسان ارزیابی از استان، این شهرستان در زمینه مبارزه با کالای قاچاق و ارز رتبه نخست را در بین شهرستان‌های استان اصفهان به دست آورده است.

وی بحران کم‌آبی را در این استان جدی دانست و متذکر شد: اگر هر یک از شهروندان، کشاورزان و واحدهای صنعتی و خدماتی تا۳۰ درصد مصرف آب خود را کاهش دهند، قادر خواهیم کم‌آبی را در تابستان به‌خوبی مدیریت کنیم.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست، با اصحاب رسانه تعامل سازنده و دوسویه داشته باشند، اصحاب رسانه نیز به‌عنوان رابط بین مسؤولان و مردم، به‌درستی به وظایف ذاتی خود عمل کنند.