غار پریان میمه از دیدنی های استان اصفهان

2018-04-08
172 بازدید

یادآوری صبح میمه : شایسته است دفتر فنی بخشداری با توجه به مختصات رقومی بخش میمه و در صورت لزوم بازدید از محل این پدیده ی ارزشمند طبیعی در مورد تعلق غار پریان به بخش میمه یا شهرستانهای همجوار اظهار نظر فرمایند .  غار پریان را باید یکی از جذاب ترین مقصد های طبیعت گردی […]

فریدن

یادآوری صبح میمه : شایسته است دفتر فنی بخشداری با توجه به مختصات رقومی بخش میمه و در صورت لزوم بازدید از محل این پدیده ی ارزشمند طبیعی در مورد تعلق غار پریان به بخش میمه یا شهرستانهای همجوار اظهار نظر فرمایند . 

غار پریان را باید یکی از جذاب ترین مقصد های طبیعت گردی اصفهان دانست. این غار که یکی از شهر های زیر زمینی کشور است، در هشت کیلومتری روستای دیدنی و تاریخی ابیانه قرار دارد و در سال ۱۳۸۰ کشف شد. تا کنون یازده تالار از ده ها تالار آن کشف شده است.

این غار، یکی از صعب العبور ترین غارهای کشور بوده که تحرک در آن بدون وسایل تقریبا امکان پذیر نیست. مناظر شگفت انگیزی را می توان در داخل غار پریان شاهد بود. فاصله غار از مرکز اصفهان حدود یکصد و هشتاد کیلومتر بوده و معمولا در فهرست اصلی مقصدهای طبیعت گردی اصفهانی ها قرار ندارد.

اما اگر قصد این مکان را کردید، حتی الامکان با راهنما راهی شوید و با لوازم کامل و مخصوص غار نوردی. برای دیدن این غار، می بایست به شهر میمه اصفهان رفته و از شرق آنجا، پس از حدود بیست کیلومتر رانندگی به پانصد متری دهانه غار می رسیم.

آدرس : http://seeiran.ir/%D8%AC%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1/