اشتغال و بهبود معیشت دو خواسته اصلی مردم در میمه است

2018-04-07
58 بازدید

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: اشتغال و بهبود معیشت، دو درخواست عمده شهروندان و روستائیان بخش میمه در نخستین جلسه بررسی مشکلات مراجعه‌کنندگان این بخش در سال جدید بوده است. وی افزود: از ۳۲ نفری که به درخواست‌های شفاهی و کتبی آنان در دفتر بخش میمه رسیدگی شد، همگی […]

۱۳۹۶۰۴۲۰۰۰۱۴۴۶_PhotoH

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: اشتغال و بهبود معیشت، دو درخواست عمده شهروندان و روستائیان بخش میمه در نخستین جلسه بررسی مشکلات مراجعه‌کنندگان این بخش در سال جدید بوده است.

وی افزود: از ۳۲ نفری که به درخواست‌های شفاهی و کتبی آنان در دفتر بخش میمه رسیدگی شد، همگی درخواست بهبود معیشت و اوضاع اقتصادی خود و اشتغال جوانان خانواده‌هایشان را خواستارش‌ هستند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مراجعه‌کنندگان از ناتوانی در پرداخت اقساط تسهیلات اشتغال و بیکاری جوانان تحصیل‌کرده خود گلایه‌مند بودند و دریافت وام‌های کاریابی، تعیین تکلیف زمین‌های کشاورزی و مسکونی، دریافت تسهیلات خرید جهیزیه، نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده روستایی و دریافت تسهیلات به‌منظور تعمیر خانه‌های روستایی درخواست کردند.

وی به درخواست بانوی مسنی اشاره کرد که داماد بیکار در خانه داشت و عاجزانه می‌خواست شغلی برای شوهر دخترش دریکی از واحدهای تولیدی پیدا کند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: پدر میان‌سالی هم آمده بود که می‌گفت می‌خواهد دخترش را عروس کند اما از تأمین جهیزیه برای او ناتوان است.

وی اذعان داشت: اگر دولت‌مردان در سال حمایت از کالای ایرانی به‌درستی به تحقق این شعار مورد تأکید رهبر معظم انقلاب عمل  و از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا جلوگیری کنند شاهد رونق اشتغال برای جوانان ایرانی خواهیم بود، البته تولیدکنندگان با تولید کالای مرغوب و مردم با حمایت از کالای ساخت کشور می‌توانند از افزایش بیکاری در بین تحصیل‌کردگان بیکار جلوگیری کنند.

به گزارش فارس، با ارسال ۵۶ نامه نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی به کمیته امداد امام خمینی(ره)، این نهاد پارسال به همه متقاضیان این نامه‌ها، تسهیلات بلاعوض، اشتغال، کمک‌هزینه جهیزیه و کارگشایی تا حداکثر ۵۰ میلیون تومان پرداخت کرد.