مسجد جامع ، موزه و قنات مزدآباد میمه مورد توجه گردشگران

2018-04-04
93 بازدید

جواد چهرراضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: تورهای گردشگری دائمی درون‌شهرستانی از ابتدای سال جدید با همکاری شهرداری‌های شهرستان شاهین‌شهر و میمه فعال‌ شده است. وی افزود: تورهای گردشگری یک‌روزه امسال تعداد بیشتری از مکان‌های تاریخی این شهرستان را تحت پوشش قرار داده است، به‌ طوری‌که گردشگران علاوه بر بازدید […]

photo_2016-06-23_01-15-50

جواد چهرراضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: تورهای گردشگری دائمی درون‌شهرستانی از ابتدای سال جدید با همکاری شهرداری‌های شهرستان شاهین‌شهر و میمه فعال‌ شده است.

وی افزود: تورهای گردشگری یک‌روزه امسال تعداد بیشتری از مکان‌های تاریخی این شهرستان را تحت پوشش قرار داده است، به‌ طوری‌که گردشگران علاوه بر بازدید قلعه تاریخی مورچه‌خورت و قنات مزدآباد میمه، از مکان‌های تاریخی شهر گز برخوار و خانه صنایع‌دستی شهر گرگاب نیز دیدن می‌کنند.

 مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهین‌شهر و میمه با بیان این‌ که این این شهرستان برای بیشتر گردشگران، شهرستان عبوری محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با وجود این برخی از گردشگران به‌ صورت رایگان از مکان‌های تاریخی مسجد جامع، موزه و فرهنگ‌سرای ادیب شهر تاریخی گز، مسجد جامع، موزه و قنات مزدآباد شهر میمه بازدید می‌کنند.

چهرراضی، آماری از تعداد بازدیدکنندگان تعطیلات نوروز امسال به علت رایگان بودن امکان بازدید از مکان‌های تاریخی و عبوری بودن این شهرستان ارائه نکرد اما گفت: به‌صورت تقریبی معادل افزایش ۲۰ درصدی آمار بازدیدکنندگان از مکان‌های تاریخی کشور، از مکان‌های تاریخی شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز ۲۰ درصد افزایش‌ یافته است.

وی هم‌چنین به ثبت ملی ۵۰ اثر ملموس تاریخی در این استان اشاره کرد که پیش‌ از این مراسم عزاداری محرم روستای «سُه» بخش میمه در مراسمی در فهرست آثار ناملموس ملی قرار گرفت.

مدیر میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شاهین‌شهر و میمه اظهار داشت: ستاد سفرهای نوروزی با هدف جذب بیشتر و دسترسی آسان گردشگران به مکان‌های تاریخی و تفریحی و سیاحتی، چندین جلسه در اسفند ۹۶ در فرمانداری این شهرستان و بخشداری میمه و شهرداری گز برخوار تشکیل داد.

به گزارش فارس، شهرستان شاهین‌شهر و میمه شامل دو بخش مرکزی و بخش میمه  است که در ۱۷ کیلومتری شمال شهر اصفهان و در حدفاصل دو اتوبان معلم و آزادگان که از دو جهت جاده اصفهان را به تهران متصل می‌کند، واقع‌ شده است.