میمه ، در اوایل سال ۱۳۹۷ صاحب سینما می شود

2018-03-22
66 بازدید

اصفهان – مدیر موسسه بهمن‌ سبز حوزه هنری گفت: با توجه به سیاست موسسه بهمن سبز حوزه هنری در ساخت سینما در تمام استان‌های کشور، سینماهای میمه و علویجه در اوایل سال ۹۷ افتتاح می‌شود. محمود کاظمی در گفت‌وگو یا خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که آیا برای دیگر نقاط نصف‌جهان و شهرهای استان […]

۲۵۲۹۱۵۴

اصفهان – مدیر موسسه بهمن‌ سبز حوزه هنری گفت: با توجه به سیاست موسسه بهمن سبز حوزه هنری در ساخت سینما در تمام استان‌های کشور، سینماهای میمه و علویجه در اوایل سال ۹۷ افتتاح می‌شود.

محمود کاظمی در گفت‌وگو یا خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که آیا برای دیگر نقاط نصف‌جهان و شهرهای استان اصفهان نیز برنامه‌ریزی در راستای ایجاد و یا بازسازی سینما انجام شده است، اظهار داشت: اغلب سینماهای اصفهان مانند سپاهان، پردیس سینمایی چهارباغ، ساحل، فلسطین، همایون، ایران در خیابان چهارباغ عباسی واقع شده است و نقاط دیگر شهر نیز از سالن سینمایی محروم هستند.

وی افزود: بر این اساس با تعامل با مسئولان شهری قرار بر این است که در صورت در نظر گرفتن سالن‌هایی و یا در اختیار قرار دادن مکان مناسب، سینماهایی مطابق استانداردهای جهانی در این نقاط تعبیه شود.

ضرورت واگذاری سریع تالار اندیشه به حوزه هنری

مدیر موسسه بهمن‌ سبز حوزه هنری بیان داشت: تالار اندیشه از دیگر سالن‌هایی است که مطابق دستور رهبر معظم انقلاب در واگذاری سینماها باید در اختیار حوزه هنری قرار گیرد و برنامه‌ریزی بازسازی آن به شکل پردیس را در اختیار داریم.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب ضروری است این واگذاری توسط بنیاد شهید هر چه سریع‌تر انجام شود تا یکی دیگر از نقاط کلید اصفهان نیز داری سینمای استاندارد و به روز خواهد بود.

شرایط ساخت سینما در شهرهای دیگر استان

کاظمی با بیان اینکه مطابق شرایط تعریف شده شهرهای فاقد سینما در صورت داشتن حداقل ۲۵۰ هزار نفر جمعیت مجهز به سالن سینمایی می‌شوند، ابراز داشت: در طول سال‌های گذشته حوزه هنری در بسیاری از نقاط استان که فاقد سینما بود اقدام به ایجاد سینما کرد و حتی در برخی شهرها سالن‌های راکد و فاقد استفاده را به سینما مبدل شدند.

وی با اشاره به اینکه به زودی دو شهرستان استان دارای سینما خواهد شد، گفت: بدین ترتیب سینمای شهر میمه در ابتدای سال ۹۷ افتتاح خواهد شد و تا خردادماه نیز علویجه‌ایها صاحب سینما می‌شوند.