۲۵۰ اثر تاریخی اصفهان آماده بازدید گردشگران نوروزی

2018-02-28
55 بازدید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: امسال ۵۶۰ طرح مرمتی ضربتی در بناهای تاریخی این استان با ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه اجرا و اکنون برای پذیرایی در گردشگران نوروزی آماده شده است. فریدون الهیاری افزود: شاخص ترین این طرح ها شامل مسجد جامع اصفهان، باغ […]

images

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: امسال ۵۶۰ طرح مرمتی ضربتی در بناهای تاریخی این استان با ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه اجرا و اکنون برای پذیرایی در گردشگران نوروزی آماده شده است.

فریدون الهیاری افزود: شاخص ترین این طرح ها شامل مسجد جامع اصفهان، باغ فین کاشان از آثار ثبت جهانی ، کاخ موزه چهلستون اصفهان، کاخ عالی قاپو و مسجد امام در مجموعه جهانی میدان امام اصفهان است.

وی گفت: مجموعه جهانی میدان امام، موزه هنرهای تزئینی ، کاخ هشت بهشت و منارجنبان در اصفهان ، خانه های تاریخی بروجردی و عباسیان ، تپه ی هفت هزار ساله سیلک و مجموعه جهانی باغ فین کاشان ، قنات های مون اردستان ، وَزوان و مُزدآباد میمه ، موزه مردم شناسی سمیرم از جمله آثار تاریخی مهم وارزشمند این استان است که برای بازدید گردشگران به فرهنگ ، تمدن وتاریخ گذشتگان آماده سازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: بیشترین آثار تاریخی استان اصفهان از دوره های صفویه و قاجار  است.

استان اصفهان دارای ۲۲ هزار اثر تاریخی است که از این تعداد بیش از هزار و ۸۵۰ اثر در فهرست میراث ملی و بیش از هفت  اثر در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.