یادواره ی شهدای شهرستان – خاطرات رزمندگان از دست نرود

2018-02-24
75 بازدید

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی قمی امشب در یادواره سرداران و ۷۰۰ شهید دوران دفاع مقدس شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: اگر نامی از شهدا در جامعه‏ باقی‌مانده است تنها به همت مردم و همین یادواره‌های شهداست. وی افزود: پدرها، مادرها، شهید داده‌ها، جوان‌های عزیزی که امروز در فکر […]

۱۳۹۶۱۲۰۴۰۰۰۶۹۰_Test_NewPhotoFree

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی قمی امشب در یادواره سرداران و ۷۰۰ شهید دوران دفاع مقدس شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: اگر نامی از شهدا در جامعه‏ باقی‌مانده است تنها به همت مردم و همین یادواره‌های شهداست.

وی افزود: پدرها، مادرها، شهید داده‌ها، جوان‌های عزیزی که امروز در فکر راه شهیدان هستید، ای‌کاش رسانه‌ ملی می‌توانست، این‌ همه عظمت و صمیمیت و همراهی با شهدا را به تصویر بکشاند.

مدرس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز برای نسل سوم و چهارم انقلاب نگران هستیم، آیا آن‌ها از شهدا، از رزمندگان و جبهه‌های نبرد خاطراتی دارند.

حسینی قمی این پرسش را از رسانه‌های مکتوب کشور و صدا و سیما پرسید که چه کسانی باید به نسل‌های سوم و چهارم ما در این انقلاب پیام رزم، جهاد و شهادت و شهید را برسانند. از کسانی باید انتظار داشته باشیم، غیر از همین یادواره‌ها، امروز تنها چیزی که در کشور ما در این نظام اسلامی ما در یاد شهدا باقی‌مانده همین یادواره‌هاست.

وی ادامه داد: این یادواره به همت مردم تشکیل می‌شود و کاملاً مردمی است، چه تلاش دیگری می‌شود برای رساندن پیام میدان‌های نبرد به نسل جوان کشور که جبهه را، شهادت و شهدا را ندیده‌اند.

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا به برنامه‌سازان توصیه کرد: این پدران شهدا باقی‌مانده‌اند و از میان ما نرفته‌اند، با پدران و مادران شهدا مصاحبه کنید، نگذارید خاطرات رزمندگان از دست برود، بروید این دوربین‌ها را بر دوش بگیرید اما رسانه این کار را نمی‌کند.

وی خطاب به کسانی که با افتخار کشف حجاب کردند، اظهار داشت: پیام شهدای کشور پاکی جامعه و پاک‌دامنی پسران و دختران میهن اسلامی بوده است، جوان کشور اگر پاک بماند فرشته‌ای از فرشتگان خداوند متعال می‌شود، البته باید این عده‌ای که اهمیت حجاب و پاک‌دامنی را نمی‌شناسند با زبان نصیحت هدایتشان کرد.

مبلغ فعال دینی در کشورهای اروپایی روایاتی از معصومین بیان کرد و گفت: نبی مکرم اسلام(ص)فرمودند که بهترین دعای برای بشر آرزوی شهادت در راه خداست، امام علی(ع) نیز در نامه‌ای به مالک اشتر در نهج‌البلاغه آرزو کرده بود که خداوند متعال پایان عمر خود و مالک اشتر را شهادت قرار دهد.

به گزارش فارس، در یادواره سرداران و ۷۰۰ شهید دوران دفاع مقدس شهرستان شاهین‌شهر و میمه، علاوه بر مداحی، خاطره‌گویی مادران شهدا، اجرای سرود درباره شهید گمنام، پیکر یکی از شهدای گمنام نیز تشییع شد.