شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شد

2018-02-23
159 بازدید

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه وظیفه شناسی مسئولان موجب رضایتمندی مردم از اسلام و انقلاب می شود گفت: مصرف آب در شاهین شهر با ۱۸۰ لیتر روزانه، ۳۰ لیتر بیشتر از سرانه کشور است.  به گزارش شاهین پرس؛ علیرضا بصیری، ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه ضمن تسلیت ایام […]

IMG_0951--768x576

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه وظیفه شناسی مسئولان موجب رضایتمندی مردم از اسلام و انقلاب می شود گفت: مصرف آب در شاهین شهر با ۱۸۰ لیتر روزانه، ۳۰ لیتر بیشتر از سرانه کشور است.

 به گزارش شاهین پرس؛ علیرضا بصیری، ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و تقدیر از حمایت و نقش افرینی ملت ایران در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی اظهار کرد: بدخواهان انقلاب اسلامی برخلاف سالها قبل از چند ماه مانده به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با کمک برخی عناصر داخلی به بزرگنمایی مشکلات کرد.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، هدف دشمنان انقلاب اسلامی از ایجاد آشوب را القای ناامیدی به مردم دانست و ابراز کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش هستند با بزرگ نمایی نقاط ضعف و کم اهمیت جلوه دادن دستاوردهای بزرگ و مثبت انقلاب اسلامی، ناکارامدی نظام را به جامعه القا کرده و با نادیده گرفتن خون صدها هزار شهید، برخی جوانان غفلت زده و ناآگاه را بر علیه انقلاب تهیج کنند.

وی با توصیه بر قدرشناسی مسئولان از ملت ایران که همواره پایبند انقلاب هستند، بر حفظ ارتباط مسئولان با مردم تاکید کرد و افزود: همه ما مسئولان وظیفه داریم با وجود کمبود منابع و محدودیت ها و مشکلات، از امکانات و ظرفیت های موجود برای خدمت به مردم استفاده کرده و پاسخگوی مطالبات آنان باشیم.

وظیفه شناسی مسئولان موجب رضایتمندی مردم از اسلام و انقلاب می شود

بصیری، با بیان اینکه وظیفه شناسی مسئولان موجب رضایتمندی مردم از اسلام و انقلاب خواهد شد، خاطرنشان کرد: از هیچ مسئولی پذیرفته نیست که مراجعه‌کننده‌ای بخواهد فلان مسئول را ملاقات کند و بعد از دو هفته این امکان وجود نداشته باشد.

وی به حضور به موقع و نظم و انضباط توصیه کرد و با اشاره به هفته منابع طبیعی، افزود: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست امروز از اولویت های مهم کشور و از مطالبات رهبر انقلاب اسلامی است که متاسفانه در برخی نقاط آسیب هایی بوجود آمده است.

فرماندار شهرستان، از مدیران دستگاه‌های اجرایی، استادان دانشگاه‌ها و ائمه جمعه و جماعات درخواست کرد تا از تریبون‌های خود در مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس برای آگاهی بخشی جوانان، نوجوانان و عموم مردم در حفاظت از محیط‌ زیست و منابع طبیعی استفاده کنند.

وی به برگزاری کارگاه آموزش مدیریت بحران با حضور ۲۳ نفر از مدیران دستگاههای اجرایی شش شهرستان استان اشاره کرد و افزود: پس از وقوع حادثه پلاسکو، دستورالعمل هایی برای مقاوم سازی بافت های فرسوده در شهرها و روستا تدوین و به شهرداران ابلاغ شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بصیری با ابراز تاسف از برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرها و روستاها، از شهرداران، بخشداران و دهیاران خواست تا با نظارت و حساسیت بیشتر از انجام هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز بویژه در ایام تعطیلات نوروز جلوگیری کنند.

سرانه مصرف آب در شاهین شهر ۳۰ لیتر بیشتر از سرانه کشور است

وی به مسئله بحران آب و شرایط اقلیمی بوجود آمده در کشور، اشاره کرد و با تاکید بر اصلاح فرهنگ مصرف آب خاطرنشان کرد: سرانه مصرف آب شهروندان شاهین شهر ۱۸۰ لیتر است که این میزان ۳۰ درصد بیشتر از دیگر نقاط استان است که باید با اطلاع رسانی و آموزش های شهروندی اصلاح شود.

فرماندار شهرستان، با بیان اینکه ۹۳ درصد مصرف آب در بخش صنعتی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد افزود: قریب به هزارو ششصد هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت آبیاری تحت فشار قرار گرفته است که باید کشاورزان به کشت محصولات کم آب و پر درآمد از جمله زعفران، پسته، گل محمدی و … تشویق و ترغیب شوند.

وی از انتقال پساب به پالایشگاه و بخش صنعتی خبر داد و افزود: اداره آب و فاضلاب باید از هم اکنون راههای مقابله با بی آبی در فصول بهار و تابستان را مورد مطالعه قرار دهد چراکه حتی یکساعت قطعی آب در فصول بهار و تابستان پذیرفته نیست، گرچه از رحمت الهی نیز ناامید نیستیم.

بصیری به تحقق حدود ۶۰ درصدی اعتبارات استان در سال جاری اشاره کرد و با بیان اینکه ۳۹ درصد اعتبارات در بخش توازن و ۴۶ درصد در بخش نفت و گاز شهرستان شاهین‌شهر و میمه تحقق یافته است از مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد در روزهای پایانی سال ۹۶ برای واریز اعتبارات تخصیص نیافته تلاش کنند.

ارزیابی عملکرد سالانه مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان منوط به ارائه گزارش عملکرد برای تحقق شعار سال است

وی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، ارزیابی عملکرد سالانه مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان را منوط به ارائه گزارش عملکرد برای تحقق شعار سال دانست و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی تا قبل از پایان سال فرصت دارند گزارش اقدامات برای تحقق شعار سال را به فرمانداری ارائه دهند.

فرماندار شاهین شهر و میمه، اشتغال را اولویت اول امروز کشور بیان کرد و افزود: امروز اشتغال پکی از مسائل مهم و مورد تاکید رهبر انقلاب است که لازم است بانکها در ارائه تسهیلات بانکی در قالب تسهیلات خانگی، کارآفرینی فراگیر، و … همکاری لازم را داشته باشند.

وی با توصیه به مراقبت برای پیشگیری از آسیب های چهارشنبه آخر سال، به لزوم آمادگی، خدمات رسانی و اطلاع رسانی دستگاه های خدمات رسان در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز اشاره و تاکید کرد: دستگاه ها، مراکز خدمات رسان و اتحادیه ها باید با آمادگی کامل برای ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی، با استفاده از ظرفیت های موجود و شبکه های اجنماعی نکات ایمنی را به اطلاع عموم مردم برسانند.

پایبندی ملت ایران به انقلاب، پاسخ دندان شکن به دشمنان داخلی و خارجی است

امام جمعه شاهین شهر، در ابتدای این جلسه با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و قدردانی از حضور باشکوه و حماسی مردم در راهپیمایی تماشایی ۲۲ بهمن، گفت: ملت ایران با وجود مشکلات و غائله هایی که هر از گاهی در گوشه و کنار کشور با هدایت دشمنان برپا می شود، ۴۰ سال است که پای این انقلاب ایستاده اند و این ایستادگی لبیک به فرمان رهبر انقلاب و پاسخ دندان شکن به اعوان و انصار دشمنان و فریب خوردگان داخلی است.

حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان، با بیان اینکه هر مجموعه ای که دچار روزمرگی شد دچار کرختی و آفت نیز می شود ابراز کرد: با وجود تبلیغات زود هنگام توطئه گران بر علیه انقلاب، مردم ایران امسال در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور بی نظیر و باشکوهی داشتند بطوریکه بر اساس امار اعلام شده در ۴۰۹ شهر کشور حضور مردم بین ۱۰ الی ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی از عموم مردم برای شرکت در مراسم یادواره سرداران و ۷۰۰ شهید شهرستان، همایش منطقه ای ازدواج، طلاق و جامعه سالم، کنگره بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان که در شاهین شهر برگزار می شود، دعوت کرد.