حاجی : سؤال از وزیر اقتصاد به خاطر نوسانات قیمت ارز

2018-02-15
65 بازدید

سؤال از وزیر اقتصاد به خاطر نوسانات قیمت ارز حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر نیز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: سؤال از مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی تهیه و به هیئت‌رئیسه تقدیم شده است. وی افزود: این سؤال به دنبال نوسانات بازار ارز در روزهای اخیر که اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرارداده تهیه و […]

۱۳۹۴۰۷۱۵۰۰۰۳۱۳_PhotoA

سؤال از وزیر اقتصاد به خاطر نوسانات قیمت ارز
حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر نیز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: سؤال از مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی تهیه و به هیئت‌رئیسه تقدیم شده است.
وی افزود: این سؤال به دنبال نوسانات بازار ارز در روزهای اخیر که اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرارداده تهیه و تقدیم هیئت‌رئیسه شد و هیئت‌رئیسه نیز سؤال را برای بررسی به کمیسیون اقتصادی ارجاع داد.
عضو کمیسیون بودجه اظهارداشت: بالاخره وزیر اقتصاد باید پاسخگو باشد و ما وی را مسئول هماهنگی امور اقتصادی کشور می‌دانیم و یکی از مسائل اثرگذار در کشور نیز موضوع ارز است.
گفتنی است در سؤال نمایندگان از وزیر اقتصاد آمده است : « از وظایف مسلم قانونی وزارت امور اقتصادی و دارایی تنظیم سیاست‌های اقتصادی و مالی کشور است و کنترل بازار ارز و مدیریت صحیح آن به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی انجام این تکلیف قانونی یک امر بدیهی است. »
نمایندگان از وزیر اقتصاد پرسیده‌اند : «چرا قیمت دلار در یک ماهه اخیر بی‌رویه افزایش یافته است و باعث تورم و کاهش ارزش پول ملی گردیده است چرا علی‌رغم اینکه در مصاحبه‌های متعدد وعده کنترل قیمت دلار را داده‌اید کماکان سیر صعودی قیمت دلار ادامه دارد؟ عوامل و عناصر موثر در افزایش قیمت کدام است؟»
در این سؤال همچنین تاکید شده است: «وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان متولی این امر چه اقداماتی درخصوص مدیریت و کنترل قیمت ارز انجام داده است؟