گزارش ستاد برگزاری مراسم و نماز جمعه ی وزوان – ۹۶/۱۱/۲۰

2018-02-09
62 بازدید

گزارش ستاد برگزاری مراسم و نماز جمعه ی وزوان -۰ ۹۶/۱۱/۲۰ نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری امام جمعه ی موقت بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب نماز جمعه ی شهر وزوان پس از حمد و ثنای الهی و توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت […]

photo_2018-02-09_19-06-58

گزارش ستاد برگزاری مراسم و نماز جمعه ی وزوان -۰ ۹۶/۱۱/۲۰

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری امام جمعه ی موقت بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب نماز جمعه ی شهر وزوان پس از حمد و ثنای الهی و توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوا گفت : یکی از شاخصه های نظام اجتماعی اسلام این است که نظام ولایی شکل بگیرد . سه عنصر جامعه ی ولایی عبارتند از : ولایتمداری ، رهبری ولایی و مکتب ولایی . امام جمعه ی موقت بخش میمه افزود : پایه و بنیان چنین جامعه ای مردم هستند که با آهنگ رهبری ولایی حرکت می کنند .
photo_2018-02-09_19-05-03

وی یادآور شد: در طول دوران انقلاب با فتنه های زیادی روبرو بوده ایم که جلو فتنه ها را مردم گرفته اند . وی در این رابطه به نمونه هایی مثل مرحوم شریعتمداری و ابوالحسن بنی صدر اشاره کردند و گفتند حمایت مردم تا زمانی که شخصیت ها حرکت ولایی دارند ، باقی است .

photo_2018-02-09_19-05-27
خطبه ی دوم نماز جمعه با حمد و ثتای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . خطیب جمعه ی وزوان نخست ایام فاطمیه را تسلیت و فرارسیدن دهه ی فجر را تبریک گفت . وی سپس به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح ملی ، منطقه ای و جهانی و تاریخی پرداخت و گفت : نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر شعار استقلال ، آزادی ،جمهوری اسلامی مستقل ترین کشور دنیاست و هیچ قدرت و ابرقدرتی برای این نظام تصمیم نمی گیرد .
photo_2018-02-09_19-05-06

دکتر خیری با توجه به شاخصهای توسعه یافتگی به افزایش سن امید به زندگی وبالا رفتن سطح آموزش عمومی و رتبه ی ایران در علوم مختلف در منطقه و جهان اشاره کرد و رشد و جهش علمی ایران امروز را یادآور دوران شکوه و اقتدار علمی دنیای اسلام دانست و گفت ما الان در یک پیچ تاریخی قرار داریم و از این پیچ تاریخی با  احیا عظمت و شکوفایی اسلامی عبور خواهیم کرد .
photo_2018-02-09_19-05-08

امام جمعه ی موقت بخش میمه در ادامه خطبه ی دوم نماز به معاهده ی سعدآباد  در زمان رضا خان اشاره کرد و گفت بموجب این معاهده ی خسارت بار ایران رشته کوههای استراتژیک آرارات را به ترکیه و مالکیت اروند رود و حق کشتیرانی در آن را به عراق و سرزمینهایی را به افغانستان تحویل و در نهایت در جنگ دوم جهانی بدون کوچکترین مقاومتی کشور را در اختیار بیگانگان قرار داد .
photo_2018-02-09_19-05-10

وی در ادامه به پیشرفت مبتنی بر عدالت اشاره کرد و یادآور شد که مقام معظم رهبری در پی پیشرفت عدالت محور هستند و این پیشرفت در مبارزه با فقر و فساد و تبعیض به دست خواهد آمد . وی در خاتمه ی خطبه ی دوم نماز ضمن تاکید بر حضور در راهپیمایی روز بزرگ و تاریخ ساز ۲۲ بهمن ، نمازگزاران و عموم مردم را به شکر نعمتهایی که در اثر انقلاب اسلامی نصیب این کشور شده است ، دعوت نمود.
photo_2018-02-09_19-05-27 (2)

تصاویر – ایمان خوش باطن

مکبر – رضا صمدی فر