نظر حاجی راجع به کار اقتصادی نظامی ها

2018-01-31
305 بازدید

حاجی در گفتگو با اعتماد آنلاین گفت : اگر نهادهای نظامی برای سیستم خود کار اقتصادی کنند قطعاً آفت‌زا است. اما اینکه از امکانات مشترک مانند بلدوزر، دستگاه‌های راه‌سازی و دیگر دستگاه‌ها، همچنین تخصص و بنیه مهندسی که دارند در راستای سازندگی کشور استفاده شود، اتفاق خوبی است. اما اینکه شرکت‌های اقتصادی برای درآمدزایی و […]

download

حاجی در گفتگو با اعتماد آنلاین گفت :

اگر نهادهای نظامی برای سیستم خود کار اقتصادی کنند قطعاً آفت‌زا است. اما اینکه از امکانات مشترک مانند بلدوزر، دستگاه‌های راه‌سازی و دیگر دستگاه‌ها، همچنین تخصص و بنیه مهندسی که دارند در راستای سازندگی کشور استفاده شود، اتفاق خوبی است. اما اینکه شرکت‌های اقتصادی برای درآمدزایی و کسب درآمد فعالیت اقتصادی داشته باشند، نظرم مثبت نیست. البته دولت باید اعتبارات و بودجه را به‌گونه‌ای به آنها پرداخت کند که مجبور به این‌گونه فعالیت‌ها نشوند. با این کار است که می‌توان شاهد اتفاقات و مشکلاتی مانند داستان فروش سوخت فرمانده نیروی انتظامی اسبق آقای احمدی مقدم نبود که گزارش آن در کمیسیون بودجه وجود دارد. به‌هرحال این‌ها آفت‌هایی دارد که این عزیزان ایثارگر را هم دچار مخاطراتی می‌کند….

…زمانی هدف درآمدزایی برای اداره سازمان، پرداخت‌ها و اداره امور خودشان است و زمانی نه؛ می‌آیند پروژه‌های بزرگی را می‌پذیرندکه بخش خصوصی عموماً قابلیت اجرای آن را ندارد و به این موضوع در زمان صلح در قانون اساسی هم اشاره‌شده است. این‌ یکی از اصول قانون اساسی است که در زمان صلح امکاناتی که در اختیار یگان‌های رزم وجود دارد در اختیار سازندگی کشور قرار گیرد.