تذکر حاجی به نامه ی پشیمانی و پاسخ رئیس مجلس

2018-01-25
62 بازدید

نامه پشیمانی! حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در اعتراض به تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی خطاب به نمایندگان گفت: در آینده خواهید دید که همانند خیانتی که در برجام صورت گرفت، درباره این لایحه هم خیانت شد. حاجی‌دلیگانی با‌اشاره به اظهارات برخی نمایندگان موافق برای الحاق به […]

download

نامه پشیمانی!
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در اعتراض به تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی خطاب به نمایندگان گفت: در آینده خواهید دید که همانند خیانتی که در برجام صورت گرفت، درباره این لایحه هم خیانت شد.
حاجی‌دلیگانی با‌اشاره به اظهارات برخی نمایندگان موافق برای الحاق به کنوانسیون پالرمو و موضوع حق شرط گفت: طبق کنوانسیون وین که مربوط به حقوق معاهدات است، در رابطه با اعلام شرط برای الحاق به معاهدات، سه شرط گذاشته شده است؛ از جمله اینکه شروط اعلامی از طرف یک کشور با روح معاهده تناقض نداشته باشد که این در مورد ما تناقض دارد و دیگر اینکه محدودیتی برای معاهده ایجاد نکند و سوم اینکه هیچ کشوری به این شروط اعتراض نکند که نمی‌توانیم مطمئن باشیم هیچ کشوری به شروط ما اعتراض نخواهد کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه آقایان ظریف، سیف و طیب‌نیا در تاریخ ۱۲ مرداد ۹۵ نامه‌ای نوشته‌اند و از معاهده‌ای که در خرداد ماه آن سال امضا شده، اعلام پشیمانی کرده‌اند یعنی نباید الحاق به این معاهدات را بپذیریم.
علی لاریجانی رئیس‌ مجلس پس از تذکر این نماینده در پاسخ به وی اظهار داشت: آنچه که این آقایان نوشته‌اند مربوط به FATF بوده و ربطی به این معاهده (پالرمو) ندارد.
وی افزود: در رابطه با حزب‌الله وحماس نیز همین الان آمریکا می‌گوید که آنها تروریست هستند، ولی ما قبول نداریم.
لاریجانی ادامه داد: ما رسماً گفته‌ایم که گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حماس را که برای مبارزه با استعمار و ‌اشغال خارجی مبارزه می‌کنند، تروریست نمی‌دانیم و آنچه در این معاهده درباره تروریسم مطرح شده، مربوط به مواردی مانند داعش است.

تعهد دولت به FATF
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار کیهان اظهار داشت: در سال ۹۵، طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم تعهد می‌دهد که تا دی ماه ۹۶ دو الحاق، یکی الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم و دیگری الحاق ایران به پیمان پالرمو در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.
حاجی دلیگانی افزود: این ۲ لایحه در راستای تعهدات دولت به FATF است.
تکمیل پازل آمریکا
حاجی‌دلیگانی در مصاحبه با فارس اظهار داشت: آقای روحانی و آقای طیب‌نیا در دی ‌ماه سال ۹۵ بدون رعایت آنچه که در محدوده اختیاراتشان است تعهداتی را پذیرفته‌اند که به برخی کنوانسیون‌ها بپیوندند و برخی قوانین را اصلاح کنند.
وی افزود: این تعهدات در قالب FATF بوده و آقای رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد وقت قول دادند که قانون مقابله با تأمین مالی تروریسم مصوب سال ۹۴ را به نحوی که مدنظر آنهاست اصلاح کنند که این در راستای تکمیل پازلی است که آمریکایی‌ها برای کل جهان و به ویژه منطقه غرب آسیا پیش‌بینی کرده‌اند تا براساس آن بتوانند ارزش‌های آمریکایی را در منطقه برقرار کنند و براساس این ارزش‌ها دنیا را یک دهکده‌ای ببینند که این دهکده نیز اربابی دارد و آن هم رئیس‌جمهور آمریکاست و دنیا را به دو بخش سلطه‌گر و سلطه‌پذیر تقسیم کنند.
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکایی‌ها برای این مهم اقدام به تشکیل برخی از سازمان‌های منطقه‌ای و یا بین‌المللی کردند تا ابزار دست آنها برای سلطه باشند که از جمله آن می‌توان به کنوانسیون سازمان ملل برای مقابله با جرائم سازمان‌یافته فرا ملی و کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم‌اشاره کرد.
حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: در این سازمان‌ها و کنوانسیون‌ها کشورهای عضو را متعهد می‌کنند تا پذیرای تعهدات مدنظر آمریکا و سیستم آن باشند و پازلشان را با امضاهایی که می‌گیرند تکمیل می‌کنند.
وی افزود: اصلاحیه‌ای که برای قانون مبارزه با تروریسم به صورت یک لایحه آمده و برخی‌ها به دنبال فوریت گرفتن برای آن هستند نه تنها فوریتی ندارد بلکه این لایحه باید در کشوی کمیسیون‌های مجلس باقی بماند و هیچوقت به مرحله اصلاح نرسد چرا که مواردی دولت در آن لایحه به عنوان اصلاحیه آورده که دست نظام را می‌بندد.
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: یکی از مواردی که در لایحه دولت در این‌باره آمده این است که اگر نیروهای مسلح برای دفاع از کشور خودشان در مقابل دشمن تلاشی کردند می‌توان علیه آنها اعلام جرم کرد و نیروهای نظامی مذکور اقدامی نیست که قابل دفاع باشد و در واقع این کنوانسیون به نحوی اقدام می‌کند که براندازی در کشور صورت گیرد.