تازه از ایران برگشته ام ، ایران با آنچه می گویند متفاوت است

2018-01-12
72 بازدید

مشاور ویژه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از سیاه‌نمایی رسانه‌های بین‌المللی از آشوب‌های ایران تأکید کرد که رسانه‌های بین‌المللی تلاش کردند تا مسئله‌ای نه چندان مهم را به عنوان تحول بزرگ سیاسی در این کشور جلوه دهند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ناتالی تاچی» مشاور ویژه «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا […]

۱۳۹۶۱۰۲۱۰۰۰۲۴۷_PhotoA

مشاور ویژه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از سیاه‌نمایی رسانه‌های بین‌المللی از آشوب‌های ایران تأکید کرد که رسانه‌های بین‌المللی تلاش کردند تا مسئله‌ای نه چندان مهم را به عنوان تحول بزرگ سیاسی در این کشور جلوه دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ناتالی تاچی» مشاور ویژه «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که اگر ناآرامی‌های برخی شهرهای ایران در کشوری دیگر رخ می‌داد، نوع پوشش رسانه‌های غربی از آن به کلی متفاوت بود.

وی در توییتر نوشت: «تازه از ایران بازگشتم. پوشش رسانه‌‌های بین‌المللی از اعتراضات ایران در هفته‌های گذشته به نحو تأسف‌باری با وضعیت میدانی متفاوت بود.»

تاچی در ادامه با بیان این که منشا اعتراضات «تلاش‌های فوق‌محافظه‌کاران» برای ایجاد ناآرامی بوده، نوشت این اعتراضات «هرگز به “توده بحرانی” (وضعیت فراگیر در جامعه) تبدیل نشد و لایق این همه توجه رسانه‌های بین‌المللی که مدعی شدند این کشور در آستانه یک آشوب و تحول مهم سیاسی قرار گرفته نیز نبود.»

این مقام اروپایی ادامه داد: «طور دیگری نیز می‌توان این مسئله را عنوان کرد. اگر دقیقا شرایط مشابهی هر جای دیگری از دنیا اتفاق افتاده بود، این پوشش رسانه‌ای به شدت کمتر و البته متفاوت‌تر می‌بود.»

دولت آمریکا هفته گذشته تلاش زیادی کرد تا اروپا را نیز با خود در ایجاد فشار رسانه‌ای علیه ایران همراه کند. واشنگتن به این منظور نشستی در شورای امنیت سازمان ملل برگزار کرد که این نشست نهایتا به محلی برای انتقاد از سیاست‌های واشنگتن از سوی متحدان اروپایی این کشور تبدیل شد.

همزمان، رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی با برجسته‌سازی ناآرامی‌ها در برخی شهرهای ایران تلاش کردند فشار رسانه‌ای گسترده‌ای علیه ایران وارد کنند.