هدف سفر ظریف به اروپا برجام است یا ناآرامی ها ؟

2018-01-09
76 بازدید

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه کشور مبنی بر برگزاری جلسه مشورتی ایران و سه عضو اتحادیه اروپا درباره برجام، گفت: وزیر امور خارجه نباید آدرس اشتباهی دهد، چند روز اخیر وزیر امور خارجه آلمان ضمن دخالت در امور داخلی ایران، گفت که با مسئول سیاست خارجی […]

images (2)

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه کشور مبنی بر برگزاری جلسه مشورتی ایران و سه عضو اتحادیه اروپا درباره برجام، گفت: وزیر امور خارجه نباید آدرس اشتباهی دهد، چند روز اخیر وزیر امور خارجه آلمان ضمن دخالت در امور داخلی ایران، گفت که با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق شده تا محمدجواد ظریف را به اروپا دعوت و درباره ناآرامی‌های اخیر در این کشور با وی گفت‌وگو کنند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به نظر می‌رسد وزیر خارجه با سفر به آلمان، هدف پاسخ به این دعوت را دارد، بنابراین انتظار می‌رود آدرس اشتباه به مردم ندهد و اگر هدف از سفر را مذاکره درباره برجام اعلام کرده، نباید به گفت‌وگو در مورد امور داخلی بپردازد.

وی افزود: توجیهی برای سفر وزیر امور خارجه کشورمان به آلمان وجود ندارد، لذا وی برگزاری جلسه مشورتی درباره برجام را بهانه کرده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در غیر این صورت اگر به دنبال رایزنی در حوزه برجام هستند،بر پایبندی طرف‌های مقابل و انجام تعهدات طرف مقابل باید تاکید و از هر تغییری در مفاد برجام به عنوان خط قرمز جمهوری اسلامی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت این روزهای برجام، گفت: باتوجه به سیاست‌های مخرب ایالات متحده جلسه مشورتی بین ایران و سه عضو اتحادیه اروپا درمورد برجام برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ زیگمار گابریل وزیر امورخارجه آلمان چند روز گذشته در مصاحبه با شبکه زددی‌اف، گفت: با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق کردیم که وزیر امورخارجه ایران را به اروپا دعوت تا درباره ناآرامی‌های اخیر در این کشور با وی گفت‌وگو داشته باشیم./