توصیه ی هواشناسی به بیمه ی محصولات باغی در میمه

2018-01-08
63 بازدید

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه روز یکشنبه اداره کل هواشناسی استان اصفهان به باغداران ومسئولان فضای سبز شهرداری استان توصیه کرد، به دلیل کاهش دما نسبت به انجام عملیات یخ آب زمستانه جهت ازبین بردن آفات خاکزی اقدام کنند. اداره کل هواشناسی اصفهان همچنین به منظور جلوگیری ازیخ زدگی غده های سیب زمینی، به دلیل […]

n82788679-72097403

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه روز یکشنبه اداره کل هواشناسی استان اصفهان به باغداران ومسئولان فضای سبز شهرداری استان توصیه کرد، به دلیل کاهش دما نسبت به انجام عملیات یخ آب زمستانه جهت ازبین بردن آفات خاکزی اقدام کنند.
اداره کل هواشناسی اصفهان همچنین به منظور جلوگیری ازیخ زدگی غده های سیب زمینی، به دلیل افت دما در هفته جاری از کشاورزان خواست تا تمهیدات لازم برای کنترل دمای انبارهای سیب زمینی به عمل آورند.
در این اطلاعیه همچنین با اشاره به کاهش شدید دما در هفته جاری به گلخانه داران نیز توصیه شده است دمای گلخانه های محصولات سبزی، صیفی و گل های زینتی را کنترل کنند.
توصیه به باغداران نسبت به رنگ آمیزی تنه درختان بارنگ سفید تا ارتفاع ۸۰ سانتیمتری برای جلوگیری از ترک خوردگی تنه، عملیات تغذیه باغ بصورت چالکود با کودهای آلی و شیمیایی، انجام عملیات هرس در باغاتی که خزان کامل کرده اند و بیمه محصولات باغی در میمه از جمله توصیه های یاد شده در این اطلاعیه است.
مرتعداران نیز بنا به هشدارهواشناسی استان اصفهان باید برای جلوگیری از یخ زدگی آب و آسیب دیدن آبشخورها و آب انبارهای سیمانی تمهیدات لازم را انجام دهند و باتوجه به افت درجه حرارت سطح زمین به زیر صفر در ساعات شب، نسبت به تامین گرمای جایگاه دام ها اقدام کنند.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار موج ناپایدار و فعالیت آن تا اواسط روز دوشنبه بر روی استان است.
بر این اساس امروز تا اوایل دوشنبه شرایط افزایش ابر، وزش باد و بارش برف بویژه در نیمه غربی و شمالی و تا حدی مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.
دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بویژه در مناطق غربی استان بین سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت.
ت/۶۹۹۴ / ۲۰۹۳ ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر