حاجی با الف از پشت پرده ی اغتشاشات شاهین شهر گفت

2018-01-02
47 بازدید

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به اغتشاشات چند شب گذشته در شاهین شهر گفت: در شب های گذشته افرادی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر که بخشی از آنها از خارج شهر آمده بودند در مناطق مختلف اغتشاش کردند. وی با اشاره به دستگیری […]

۲۴۰۲۲

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به اغتشاشات چند شب گذشته در شاهین شهر گفت: در شب های گذشته افرادی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر که بخشی از آنها از خارج شهر آمده بودند در مناطق مختلف اغتشاش کردند.

وی با اشاره به دستگیری و بازداشت تعدادی از این افراد گفت: از اعترافات آنها مشخص است که به قصد تحریک و ترغیب مردم به کف خیابان آمدند اما حرکات اغتشاشی آنها با عدم استقبال مردم مواجه شد.

نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از عدم استقبال مردم از این عده، آنها از روی خشم و غضب به اغتشاش دست زدند و در سطح شهر به اماکن عمومی و حتی امول شخصی مردم آسیب رساندند.

حاجی دلیگانی با اشاره به حمل سلاح گرم از جمله کلت از سوی این افراد تصریح کرد: این عده در روز شنبه این هفته در سطح شهر تجمعاتی داشتند که برخی از آنها با اسلحه مشاهده شدند و اینجانب در همان زمان هم در مصاحبه ای نسبت به این موضوع اطلاع رسانی کردم.

وی افزود: این افراد در تجمع یکشنبه شب با سلاح بین مردم حضور یافتند که به برخی اماکن و محله ها هجوم بردند از جمله به بانک ها و اماکن عمومی و دولتی.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: این افراد در تجمعی در سطح شهر یک اتوبوس و حدود هشت خودرو را آتش زدند که در همین حین در بین خودشان سه نفر از بین آنها به زمین افتادند.

حاچی دلیگانی اضافه کرد: این سه نفر افرادی بودند که با گلوله کلت کمری و از فاصله بیسار نزدیک مورد هدف قرار گرفتند.

وی گفت: شب گذشته هم حدود ۲۰۰ نفر که عمدتا از خارج شهر آمده بودند، در مناطقی از شاهین شهر تجمعاتی داشتند که دفتر شورای شهرستان، یک شعبه بانک مسکن و یک شعبه بانک ملت را به آتش کشیدند اما تا ساعت ۲۱ اوضاع کنترل شد.

نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت شهر عادی است، تصریح کرد: مردم شاهین شهر مردمی انقلابی، با فرهنگ و متمدن هستند و مرز بین اغتشاش و حمله به مراکز عمومی و دولتی را با اعتراضات مسالمت آمیز به خوبی می دانند.

حاجی دلیگانی افزود: شاهین شهر هر چند شهری است که قدمت آن به ۵۰ سال بر می گردد، اما اولین شهر باسواد استان و دومین شهر باسواد کشور است که در طول انقلاب و دفاع مقدس خدمات شایانی برای نظام داشت.

وی گفت: در دوران انقلاب اسلامی اولین شهیده زن به نام شهید زینب کمائی از این شهر بود که توسط منافیقن ترور شد و اولین شهید طلبه استان در دفاع مقدس هم مربوط به همین شهر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به پذیرش مهاجرین در دوران دفاع مقدس در شاهین شهر گفت: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان زیادی به جبهه اعزام شدند.

حاجی دلیگانی با اشاره به ترکیب جمعیتی این شهر گفت: قومیت های مختلف کرد، لر، ترک، فارس، بختیاری، گیلک و دیگر اقوام سالیان سال با صلح و صفا در کنار هم زندگی می کنند.

وی افزود: این شهر به لحاظ آرامش و امنیتی که داشت مورد غیض و غضب جریان های معاند و دشمنان بوده و به همین دلیل طراحی کردند تا این شهر را ناآرام کنند و در کنار ناآرامیها موج سواری و اغتشاش ایجاد کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی، بیکاری و اشتغال مردم شاهین شهر گفت: مسئولین باید به موضوع اشتغال جوانان شهر توجه ویژه داشته باشند و برای فارغ التحصیلان بیکار جویای کار چاره ای بیاندیشند.

حاجی دلیگانی افزود: متاسفانه کارخانجات مثل پالایشگاه، صنایع پتروشیمی و … بجای استفاده از جوانان و نیروی کار این شهر، از نیروهای خارج از شاهین شهر و عمدتا از اصفهان و دیگر شهرها استفاده می کنند.