دکتر زمانی : باید پاسخگوی نیازهای آموزشی کشورهای دیگر هم باشیم

2017-12-16
126 بازدید

سرپرست دانشگاه پیام نور بر تقویت مدیران استانی این دانشگاه تاکید کرد و گفت: با توجه به گستره زیاد دانشگاه پیام نور می‌توان بخشی از مسئولیت‌های متمرکز دانشگاه را به مدیران استانی واگذار کرد. به گزارش ایسنا، دکتر زمانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور که امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه […]

download

سرپرست دانشگاه پیام نور بر تقویت مدیران استانی این دانشگاه تاکید کرد و گفت: با توجه به گستره زیاد دانشگاه پیام نور می‌توان بخشی از مسئولیت‌های متمرکز دانشگاه را به مدیران استانی واگذار کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر زمانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور که امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه اتفاق افتاد، با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور باید بتواند به یک دانشگاه نسل سه و چهار تبدیل شود، گفت: این دانشگاه در زمانی که کشور به گسترش عمومی آموزش عالی نیاز داشت، توانست به خوبی رسالت خود را انجام بدهد و با توجه به پتانسیل عظیم امکانات و نیروی انسانی که امروزه در اختیار دارد باید بتواند علاوه بر نقش آفرینی مثبت در عرصه ملی در راستای دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم نیز حرکت کند و بتواند جایگاه خود را در فرآیند جدید دانشگاهی تقویت کند.

وی در ادامه تصریح کرد: استفاده از منشور اخلاقی دولت و توجه به برنامه‌های تقدیمی وزیر علوم به مجلس می‌تواند دانشگاه پیام نور را بر مبنای برخی اصول تعریف شده به حرکت در بیاورد و جایگاه آن را در بین دانشگاه‌های دیگر بخصوص دانشگاه‌های نسل سه و چهار تقویت کند. ضمن اینکه ماموریت دانشگاه پیام نور کاملا روشن است و باید به عنوان یکی از زیرنظام‌های آموزش عالی در راستای ماموریت خود یعنی آموزش‌های نیمه حضوری و مجازی حرکت کنند.

سرپرست دانشگاه پیام نور بر ضرورت تعامل سازنده دانشگاه پیام نور با سایر زیرنظام‌های آموزشی تاکید کرد و گفت: هرگاه این تعامل سازنده بین زیرنظام‌ها اتفاق بیفتد، جایگاه این دانشگاه‌ها در بحث آمایش آموزشی عالی نیز تقویت خواهد شد. بنابراین ما تلاش خواهیم کرد براساس الگوهای موجود از نوع آموزش مجازی در دنیا و استفاده از نظرات کارشناسان دانشگاه پیام نور را در راستای ماموریت خود پیش ببریم و جایگاه فعلی را تقویت کنیم.

دکتر زمانی توجه به منزلت، شان و کرامت انسانی نیروهای شاغل در دانشگاه پیام نور را از دیگر برنامه‌های آتی خود در دانشگاه عنوان کرد و گفت: شأن دانشجویان،‌ کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور باید حفظ شود و این امر در برنامه‌ریزی‌ها ما سرلوحه خواهد شد. ضمن اینکه تلاش خواهیم کرد در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی کیفیت را مورد توجه قرار دهیم و فعالیت‌های پژوهشی را به صورت جهت‌دار و نیازمحور پیش ببریم.

سرپرست دانشگاه پیام نور همچنین خاطر نشان کرد: رعایت دقیق قوانین، مقررات و آئین نامه‌ها از دیگر برنامه‌های آتی دانشگاه پیام نور خواهد بود، چرا که انضباط اداری و مالی در عرصه مدیریت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این راستا به منظور ایجاد یکنواختی در بدنه دانشگاه پیام نور دستورالعمل‌های آموزش حرفه‌ای برای کارمندان تعریف خواهیم کرد.

وی همچنین بر ضرورت توجه به دیپلماسی بین المللی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: باید از زیرساخت‌ها و امکانات موجود در دانشگاه پیام نور به منظور توسعه فعالیت‌ها در عرصه‌های بین المللی بهره بگیریم و بتوانیم نیاز کشورهای دیگر بخصوص کشورهای منطقه را در عرصه آموزشی پاسخ بدهیم.

دکتر زمانی در پایان خاطرنشان کرد: تقویت مدیران استانی دانشگاه پیام نور از دیگر برنامه‌هایی خواهد بود که براساس آن بخشی از مسئولیت‌های متمرکز دانشگاه به مدیران استانی واگذار می‌شود.