فرماندار بر لزوم اجتناب محصلین از مدرک گرایی تاکید کرد

2017-12-04
47 بازدید

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت و پیشرفت در جوامع مدرن را حاصل سرمایه گذاری تعلیم و پرورش توانمند و کارآمد دانست و اضافه کرد: جامعه صرفا با داشتن نیروی آدمی باسواد در طریق پیشرفت قرار نمی‌گیرد لکن لازم هست در کنار تعلیم و پرورش، تربیت نیروی متخصص نیز در فرمان […]

۷۸۴۳۳۷۴۱۰۶۱

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت و پیشرفت در جوامع مدرن را حاصل سرمایه گذاری تعلیم و پرورش توانمند و کارآمد دانست و اضافه کرد: جامعه صرفا با داشتن نیروی آدمی باسواد در طریق پیشرفت قرار نمی‌گیرد لکن لازم هست در کنار تعلیم و پرورش، تربیت نیروی متخصص نیز در فرمان کار قرار بگیرد.

لزوم دگرگونی نگرش محصلین در انتخاب رشته تحصیلی

وی اضافه کرد: تعلیم و پرورش لازم هست با دگرگونی نظر محصلین، گرایش آنها به طرف انتخاب رشته های کاربردی دگرگونی دهند و با جلوگیری از مدرک گرایی و تربیت نیروی آدمی متخصص اکثر از سابق به مبحث تولید و اشتغالزایی در کشور دقت کند.

وی با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن تفکر و فرهنگ تولید در بین محصلین و نسل جوان افزود: لازم هست تعلیم ها به طرف استفاده از توانمندی، خلاقیت و استعداد محصلین هدایت گردد که بر همین اساس همکاری و همکاری اولیا و مربیان برای تشویق و ترغیب محصلین به تحصیل در رشته های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش زیاد ارزش دارد.

شناسایی ۶۷ دانش آموز باز مانده از تحصیل در شاهین شهر

رئیس اداره تعلیم و پرورش نیز در این مراسم با اشاره به کارهای شورای نهضت سوادآموزی در مقابله جدی با بی سوادی، عنوان کرد: برای مقابله با بیسوادی طرح شناسایی اشخاص بیسواد یا کم سواد در فرمان کار ارگان سوادآموزی قرار دارد.

محمد اسماعیل زاده به ارزیابی های انجام شده برای انسداد موانع بیسوادی در قسمت مرکز شهرستان اشاره نمود و اضافه کرد: در ارزیابی های صورت گرفته در برطرف موانع بیسوادی تعداد ۶۷ دانش آموز باز مانده از تحصیل در شاهین شهر شناسایی گردیدند.