راه‌اندازی ۲۰ اقامتگاه گردشگری روستایی در روستای ازان

2017-11-24
73 بازدید

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، فریدون الهیاری ظهر امروز در دومین جشنواره زعفران و گردشگری روستای ازان بخش میمه شهرستان شاهین‌شهر و میمه  اظهار داشت: نخستین بار در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، حداقل ۲۰ اقامتگاه گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی در روستای «ازان» این شهرستان ایجاد می‌شود. وی افزود: زعفران این روستا که […]

۱۳۹۵۰۷۰۵۰۰۰۱۱۵_Test_PhotoH

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، فریدون الهیاری ظهر امروز در دومین جشنواره زعفران و گردشگری روستای ازان بخش میمه شهرستان شاهین‌شهر و میمه  اظهار داشت: نخستین بار در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، حداقل ۲۰ اقامتگاه گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی در روستای «ازان» این شهرستان ایجاد می‌شود.

وی افزود: زعفران این روستا که در نوبت ثبت میراث ناملموس ملی سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی کشور قرار دارد در یک سال اخیر پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ایجاد خانه‌های اقامت روستایی گردشگران به رونق اقتصادی اهالی و تولید ثروت در روستای ازان کمک خواهد کرد.

الهیاری برگزاری دومین جشنواره زعفران و گردشگری این روستا را در معرفی آن به‌عنوان مکان‌های گردشگری مؤثر دانست و ادامه داد: در سه سال اخیر ۶ جشنواره در روستاهای «حسن رباط»، «ازان» و شهر میمه این شهرستان با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری این مناطق به گردشگران برگزار شده است.

وی کیفیت بالای زعفران تولیدشده در «ازان» را برای گردشگران پرجاذبه ارزیابی کرد و اظهار داشت: گردشگران در کنار تماشای مکان تاریخی این استان علاقه‌مندند با آداب‌ و رسوم، صنایع‌دستی و تولیدات کشاورزی مردم مناطق شهری و روستایی استان اصفهان نیز آشنا شوند.

به گزارش فارس، تقریبا تمامی اهالی روستای «ازان» به کشت و تولید زعفران اشتغال دارند، کشاورزان این روستا امسال حدود ۳۵۰ کیلوگرم زعفران به ارزش هر کیلوگرم حدود ۶ میلیون تومان از ۸۰ هکتار مزرعه برداشت کردند، سطح زیرکشت زعفران در این روستا هرسال ۳۰ درصد افزایش می‌یابد، کیفیت زعفران تولیدشده روستای «ازان» بالاتر از استاندارد کشوری است.