پاییز فصل تنوع رنگ ها بقلم امام جمعه ی محترم بخش میمه

2017-11-07
49 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم ( پائیز فصل تنوع رنگها ) پائیز می رسد که مرا مبتلاکند                          با رنگهای تازه مرا آشنا کند پائیز را فصل زرد یا خزان می نامند در حالی که تنوع رنگها و ریزشهایی که جای خود را به رویش […]

photo_2017-11-07_21-29-40

بسم الله الرحمن الرحیم
( پائیز فصل تنوع رنگها )
پائیز می رسد که مرا مبتلاکند                          با رنگهای تازه مرا آشنا کند
پائیز را فصل زرد یا خزان می نامند در حالی که تنوع رنگها و ریزشهایی که جای خود را به رویش می دهند، از زیباترین جلوه های هستی و نشانه قدرت خالق متعال و بهترین خاطره به یادماندنی برای انسان بوده و یاد آور آن است که هر آغازی پایانی دارد و هر پایانی به دنبال خود شروع دوباره خواهد داشت. چه خوب است ما نیز بیاموزیم که فراز و نشیب روزگار و آمدن و رفتن ها بهانه ایست برای تازه شدن و ایمان و اعتقادمان به مبدا هستی و روز حساب قوی تر شود .
این بهار نو ز بعد برگ ریز                             هست برهان بر وجود رستخیز
با کمی دقت می توان دریافت که عمر انسان نیز مانند فصول چهارگانه سال در حال آمد و رفت و مصداق فصل بهار، تابستان، پائیز و زمستان می باشد و تغییرات دائمی جسم انسان را ترسیم و به همین میزان روح آدمی دستخوش تغییر قرار می گیرد که البته باید سیر من الخلق الی الحق بنماییم تا تکامل یافته و به مقصد برسیم . از این رو جای دارد از گردش ایام و تغییر روزها و آمد و رفت فصل ها به گذرا بودن عمر پی برده و سعی کنیم هر روزمان بهتر از گذشته باشد.
والسلام
زمانی گندمانی
امام جمعه بخش میمه