رضوی ، گزینه نزدیک به استانداری اصفهان ، کیست؟

2017-10-15
83 بازدید

 رویش نیوز- سرویس سیاسی: این روزها و باتوجه به سیر تغییر استانداران در کشور برای استانداری اصفهان نیز شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده است. در همین رابطه از شب گذشته در فضای مجازی سید ابوالفصل رضوی به عنوان استاندار جدید اصفهان مطرح شده و قرار بود که انتصاب رضوی به استانداری اصفهان در جلسه […]

download (1)

 رویش نیوز- سرویس سیاسی: این روزها و باتوجه به سیر تغییر استانداران در کشور برای استانداری اصفهان نیز شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده است. در همین رابطه از شب گذشته در فضای مجازی سید ابوالفصل رضوی به عنوان استاندار جدید اصفهان مطرح شده و قرار بود که انتصاب رضوی به استانداری اصفهان در جلسه امروز هیئت دولت اعلام شود. اتفاقی که رخ نداد تا در فضای مجازی دوباره بازار شایعات داغ شود که رضوی یک شنبه و در جلسه بعدی هیئت دولت برای استانداری اصفهان انتخاب خواهد شد.

اما سید ابوالفضل رضوی کیست؟ ابوالفضل رضوی متولد ۱۳۳۵ در خمین دارای کارشناسی ارشد در رشته زمین شناسی است. رضوی در دوره های چهارم، پنجم و ششم از حوزه نایین نماینده مجلس بوده است. معاون استاندار زنجان، معاون استاندار تهران، فرمانداری قزوین، مشاور وزیر صنعت و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از دیگر سوابق رضوی است. وی در حال حاضر معاون توسعه روستایی و مناطق محرومِ معاونت اول ریاست جمهوری است.

اما در رزومه رضوی مسائل دیگری نیز دیده می شود. سید ابوالفضل رضوی در مجلس ششم از امضا کنندگان نامه معروف به جام زهر به رهبر انقلاب است. وی همچنین جزء متحصنین مجلس ششم نیز هست. رضوی سابقه رد صلاحیت در انتخابات مجلس به دلیل عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و عدم اعتقاد به قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه را در کارنامه خود دارد. رضوی از فعالین ستاد موسوی در سال ۸۸ نیز بود.

اگر گمانه زنی ها در خصوص رضوی و اصفهان صحیح باشد، علت تاخیر در معرفی وی را باید در سابقه وی دید. رضوی با این سوابق سخت بتواند نظر مساعد مجمع نمایندگاه استان و روحانیون شاخص اصفهان را جلب کند و دولت با معرفی وی به عنوان استاندار ریسک بزرگی را انجام خواهد داد.