خدمت‌رسانی در موکب‌های شاهین‌شهر و میمه در کربلا

2017-10-05
64 بازدید

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، مصیب نجیمی پیش از ظهر امروز در ستاد اربعین حسینی در فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: دو موکب این شهرستان امسال در مراسم اربعین حسینی روزانه به ۱۶ هزار زائر امام حسین (ع) خدمات رفاهی و بهداشتی ارائه می‌کنند. وی رویکردهای دو موکب را «آماده‌سازی و تجهیز» […]

download

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، مصیب نجیمی پیش از ظهر امروز در ستاد اربعین حسینی در فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: دو موکب این شهرستان امسال در مراسم اربعین حسینی روزانه به ۱۶ هزار زائر امام حسین (ع) خدمات رفاهی و بهداشتی ارائه می‌کنند.

وی رویکردهای دو موکب را «آماده‌سازی و تجهیز» و «اسکان و تغذیه» معرفی کرد و افزود: دو موکب این شهرستان روزانه از زائران اربعین با صبحانه، ناهار و نوشیدنی‌های گرم پذیرایی می‌کند، همچنین شب‌ها صدها زائر را اسکان خواهند داد؛ این مقدار خدمات برنامه‌ریزی شده بیش از دو برابر خدماتی است که موکب‌های شهرستان شاهین‌شهر و میمه سال گذشته به زائران امام حسین (ع) ارائه کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه از اعضای کمیته‌های امنیتی فرهنگی آموزشی، اعزام، بهداشت و درمان، جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه خواست، با تشکیل جلسه‌های فرعی کمیته‌های پنجگانه، آخرین برنامه‌ریزی‌های خود را برای تدارکات و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران انجام دهند.

وی ادامه داد: پیش از اعزام زائران، همایش توجیهی زائران اربعین حسینی در شهرهای این شهرستان تشکیل می‌شود؛ علاوه بر این، دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تولیدی، اصناف، شهرداری‌ها و کشاورزان جلسات جداگانه‌ای به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به زائران مراسم اربعین تشکیل خواهند داد.

گزارش فارس از ستاد اربعین حسینی شهرستان شاهین‌شهر و میمه حاکی است، در این جلسه شهرداری‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه آن‌ها برای تامین خودروهای سنگین ویژه حمل تجهیزات اسکان موظف شدند؛ همچنین از مسؤولان بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان خواسته شد به پزشکان و پرستارانی که آمادگی خدمت‌رسانی به زائران در موکب‌های این شهرستان در کربلای معلی دارند اجازه مرخصی دهند.