حاجی : جمنا ، جامعیت نخواهد داشت

2017-09-27
94 بازدید

جمنا از روز نخستی که پا به میدان رقابت‌گذاشت، نظر شخصیت‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی را به خود جلب کرد. البته این استقبال نه به دلیل کارآمدی و توان بالای این جبهه سیاسی بلکه به دلیل چهره‌هایی بود که در آن حضور داشتند . بیشتر صاحب نظران معتقد بودند به دلیل حضور تفکرهای محافظه‌کار و […]

۲۰۱۵-۰۶-۱۴_۲۳۳۵۲۷

جمنا از روز نخستی که پا به میدان رقابت‌گذاشت، نظر شخصیت‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی را به خود جلب کرد. البته این استقبال نه به دلیل کارآمدی و توان بالای این جبهه سیاسی بلکه به دلیل چهره‌هایی بود که در آن حضور داشتند . بیشتر صاحب نظران معتقد بودند به دلیل حضور تفکرهای محافظه‌کار و اقتدارگرایانه‌ای که در جمنا هستند، آن‌ها به نتیجه لازم دست نخواهند یافت و در ادامه مسیر با مشکل برخواهند خورد.

البته این پیش‌بینی درست بود، چرا که در نهایت آن‌هایی که جمنا سعی داشت به عنوان گزینه‌ خود در انتخابات سال ۹۶ معرفی کند، به صورت مستقل وارد میدان شدند و به نوعی این جبهه با تمام هزینه‌هایی که داشت ، هیچ کاندیدای مشخصی را وارد کارزار نکرد.

اما امروز دلایل اصلی انشقاق‌ها و شکست‌های جمنا یا همان جبهه -به اصطلاح- مردمی نیروهای انقلاب یکی پس از دیگری بیان می شود. در همین راستا، حسین علی حاجی دلیگانی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، معتقد است اگر جمنا بخواهد بر اساس فرایند و عملکرد گذشته خود پیش برود به نتیجه نمی‌رسد و جامعیتی میان اصولگرایان نخواهد داشت.

حسینعلی حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایی می تواند در چارچوب تشکلی مثل جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) وحدت خود را حفظ کند، گفت: لازم است جمنا شفافیت و کارایی لازم را داشته باشد و در صورتی که اشکالات آن برطرف شود، کارایی خواهد داشت. نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، بر همین اساس تصریح کرد: اگر جمنا بخواهد بر اساس فرایند و عملکرد گذشته خود پیش برود، به نتیجه نمی رسد و جامعیتی میان اصولگرایان نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: جمنا به اصلاح و شفافیت نیاز دارد و لازم است جایگاه افراد و ترکیب آن‌ها در تشکل و نقشی که دارند شفاف و به روز شود. حاجی دلیگانی همچنین در خصوص جایگاه شیخوخیت در جمنا در زمان فقدان مرحوم آیت ا… مهدوی کنی اظهار داشت: شیخوخیت همواره میان اصولگرایان جایگاه خود را خواهد داشت، حتی امکان جایگزینی مرحوم آیت ا… مهدوی کنی نیز وجود دارد اما مهم همبستگی و انسجامی است که باید با دور شدن برخی افراد از برخی خودخواهی‌ها ایجاد شود. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جایگاه روحانیت در اصولگرایی تثبیت شده است اما جمنا در مسیری که طی کرد دچار اشکالاتی شد و برخی افراد در آن تصمیماتی گرفتند که در عمل متفاوت عمل شد؛ یعنی ظاهر و باطن کار یکی نبود و این باید اصلاح شود.

حاجی دلیگانی از شخصیت‌های محافظه‌کار مجلس شورای اسلامی است و زمانی که این فرد زبان به گلایه باز می‌کند بی شک ایرادی در کار است که بزرگان محافظه‌کار نیز آن را به خوبی در ک کرده‌اند.