در آستانه ی محرم بقلم امام جمعه محترم بخش میمه

2017-09-21
91 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا اباعبدلله الحسین علیه السلام با فرا رسیدن ماه محرم حال و هوای عالم تغییر و نام حسین فضای شهر و روستا را معطر و بانگ السلام علیک یا ابا عبدلله همه جا را پر می‌کند. محرم را نباید ماه عزا نامید که ماه تجلی عشق و پیروزی اراده […]

download

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اباعبدلله الحسین علیه السلام
با فرا رسیدن ماه محرم حال و هوای عالم تغییر و نام حسین فضای شهر و روستا را معطر و بانگ السلام علیک یا ابا عبدلله همه جا را پر می‌کند. محرم را نباید ماه عزا نامید که ماه تجلی عشق و پیروزی اراده و ایمان بر جهل و نفاق است. محرم میعادگاه دلداگان به سالار شهیدان و کانون حرکت کاروان‌های عاشق به سمت معشوق می‌باشد.
ماه محرم دانشگاه معرفت است که معلم آن حسین و مشق آن شجاعت و آزادگی و ماندن تا بی نهایت است.
اما افسوس که گاهی قدرآن را نمی‌دانیم و فقط به سیاهپوش نمودن و طبل و زنجیر اکتفا و شهدای کربلا را خرج آمال خود و ابزار فرونشاندن عطش خویش می‌نماییم در صورتی که اول باید راه امام حسین را شناخت و اهداف او را فهمید و سپس پیرو مرام او شد تا رستگار و سعادتمند شویم.
آن کشته که دین زنده به نامش باشد پاینده نماز از قیامش باشد
فرض است بر او گریه ولی اولاتر سرمشق گرفتن از مرامش باشد
باشد تا پیام محرم را دریابیم و فرهنگ عاشورایی را در تمام معادلات در نظر بگیریم و درسهای مکتب سیدالشهدا را سرمشق زندگی خود قرار دهیم تا جمله یا لیتنا کنا معکم فنفوز فوزا عظیمارا تحقق بخشیم.

والسلام
زمانی گندمانی
امام جمعه بخش میمه