امیدواریم گردشگری در بخش میمه رونق چشمگیری پیدا کند

2017-09-17
42 بازدید

به گزارش صاحب نیوز؛ فریدون اله یاری، در حاشیه بازدید استاندار اصفهان از پناهگاه حیات وحش موته، با اشاره به برگزاری تورهای یک روزه طبیعت گردی در پناهگاه حیات وحش موته در استان اصفهان، اظهار کرد: این منطقه حفاظت شده یکی از مراکز تحت حفاظت استان است که از مرکز استان شروع شده و با مساحت ۲۰۵ […]

images (1)

به گزارش صاحب نیوز؛ فریدون اله یاری، در حاشیه بازدید استاندار اصفهان از پناهگاه حیات وحش موته، با اشاره به برگزاری تورهای یک روزه طبیعت گردی در پناهگاه حیات وحش موته در استان اصفهان، اظهار کرد: این منطقه حفاظت شده یکی از مراکز تحت حفاظت استان است که از مرکز استان شروع شده و با مساحت ۲۰۵ هکتار تا استان سمنان ادامه دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، با اشاره به پتانسیل این منطقه برای گسترش گردشگری، عنوان کرد: پس از برگزاری جلسات مختلف با کارشناسان و مدیران و برنامه ریزی های صورت گرفته، موفق به کسب مجوز برگزاری تورهای گردشگری در این منطقه شده ایم.

وی با اشاره به اقدامات علمی انجام شده در این زمینه، خاطرنشان کرد: : با توجه به وجود آثار تاریخی ارزشمند در شهرستان شاهین شهر و میمه و همچنین وجود دو قنات مزد آباد و وزوان که به ثبت جهانی رسیده و وجود این مجموعه عظیم طبیعی در استان اصفهان، امیدواریم گردشگری فرهنگی و طبیعی بصورت توامان در این بخش از استان رونق چشمگیری یابد.

اله یاری در رابطه با منطقه حفاظت شده موته گفت: بالغ بر ۲۵ گونه پستاندار، ۸۰ گونه پرنده، ۲۶ گونه خزنده و یک گونه دو زیست در منطقه موته شناسایی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی  و گردشگری استان اصفهان ابراز امیدواری کرد: با همکاری دو اداره میراث فرهنگی و حفاظت از محیط زیست استان تورهای گردشگری طبیعی در این منطقه راه اندازی شود.