توصیه به مشورت با نمایندگان در انتخاب استاندار

2017-09-13
88 بازدید

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب استانداران بدون اخذ مشورت از نمایندگان مردم و بدون در نظر گرفتن مصالحی که نمایندگان بر آن تأکید دارند نوعی رویه غلط و اشتباه است که تا به حال نیز بی‌سابقه نبوده است. حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره […]

۱۳۹۵۱۱۱۸۱۸۰۰۳۵۳۰۱۹۹۲۶۸۵۴

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب استانداران بدون اخذ مشورت از نمایندگان مردم و بدون در نظر گرفتن مصالحی که نمایندگان بر آن تأکید دارند نوعی رویه غلط و اشتباه است که تا به حال نیز بی‌سابقه نبوده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به برخی از گمانه‌زنی‌ها درباره تصمیم جدی دولت دوازدهم در تغییر استاندار اصفهان اظهار داشت: به نظر می‌رسد تغییر استاندار اصفهان فارغ از آنکه ناشی از کار کارشناسی باشد نتیجه تصمیمات برخی از محافل ذی‌نفوذ است.

وی در ادامه با بیان این نکته که تلاش و کار مضاعف می‌بایست سرلوحه مدیران استان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: استاندار آینده اصفهان می‌بایست مدیری عملیاتی و اجرائی باشد چراکه امروزه نه‌تنها اقتضای استان اصفهان بلکه اقتضای انقلاب اسلامی کار و تلاش برای خدمت‌رسانی به مردم است، از طرفی بدون شک توجه استاندار بعدی به همه شهرستان‌ها و تخصیص توان و زمان به‌منظور نظارت و مدیریت بر امور شهرستان‌های استان اصفهان می‌بایست جدی تلقی گردد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه عدالت محورانه، پیگیرانه و به دور از تشریفات تنها راه خروج استان اصفهان از وضعیت فعلی است و این نکته از آنجا دارای اهمیت ویژه‌ای می‌گردد که به‌رغم وجود ظرفیت‌های سرشار در این استان مشکلات عدیده‌ای گریبان گیر اصفهان گشته است که ازجمله این مشکلات می‌توان به بیکاری و نرخ نسبتاً زیاد آن اشاره کرد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی برخی مدیران استان به مطالبات مردمی و توصیه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: بی‌تردید استاندار آینده به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان باید الگویی برای تعامل همه‌جانبه و جدی با نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی باشد.

حاجی دلیگانی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح این نکته که مشکل و معضلات مربوط به بحران آب و خشکسالی امروزه از مهم‌ترین معضلات مردم است، اظهار داشت: به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی استاندار محترم برای حل این مشکلات اما نارسایی‌ها و عدم وجود همدلی در بین مدیران مسئول نتوانست نتیجه‌ مطلوبی را در پی داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه تابه‌حال مسائل سیاسی و جناح گیری‌ها بر خدمت‌رسانی بر مردم ارجحیت داشته و همین عامل سبب شده تا حل معضلات و مشکلات گریبان‌گیر مردم به حاشیه رفته و آن‌چنان‌که باید و شاید مورد توجه قرار نگیرد، از طرفی به نظر می‌رسد نوعی نگاه متعصبانه عامل عدم همکاری برخی از مدیران با نمایندگان مردم در مجلس شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تکریم مردم و نمایندگان آن‌ها در مجلس شورای اسلامی از دولت در موضوع انتخاب استانداران، بیان کرد: انتخاب استاندار بدون اخذ مشورت از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و بدون در نظر گرفتن مصالحی که نمایندگان مردم بر آن تأکید دارند نوعی رویه غلط و اشتباهی است که تا به حال نیز بی‌سابقه نبوده است بنابراین تابه‌حال از سوی مقامات مسئول مشورتی اخذ نگردیده و نیز هیچ‌گونه تعاملی صورت نگرفته است.