ایرنا : قرارداد احداث کارخانه گلابگیری و عرقیات در میمه امضا شد

2017-09-12
128 بازدید

اصفهان – ایرنا – قرارداد احداث کارخانه صنایع تبدیلی گلابگیری و عرقیات با حضور نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی، بین بنیاد برکت و یک شرکت تعاونی شهر میمه منعقد شد. به گزارش ایرنا، براساس این قرارداد که دوشنبه شب در میمه منعقد شد، مقرر است «بنیاد برکت» و شرکت تعاونی […]

n82662عکس مراسم۲۱۸-۷۱۸۶۳۹۸۷

اصفهان – ایرنا – قرارداد احداث کارخانه صنایع تبدیلی گلابگیری و عرقیات با حضور نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی، بین بنیاد برکت و یک شرکت تعاونی شهر میمه منعقد شد.

به گزارش ایرنا، براساس این قرارداد که دوشنبه شب در میمه منعقد شد، مقرر است «بنیاد برکت» و شرکت تعاونی « گلستان» با همکاری یکدیگر یک کارخانه ۶۸۰ تنی گلابگیری و عرقیات با اشتغال مستقیم ۲۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۲۰۰ نفر را راه اندازی کنند.
نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در مراسم عقد قرارداد احداث این کارخانه، حجم سرمایه گذاری در پروژه احداث کارخانه گلابگیری میمه را چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ارزیابی کرد و گفت: ۴۹ درصد از سهم آورده سرمایه سهم بنیاد برکت و ۵۱ درصد نیز بر عهده شرکت تعاونی گلستان میمه است.
وی مدت زمان اجرای این پروژه را ۲ ساله اعلام کرد.
حسینعلی حاجی دلیگانی یکی از مشکلات بخش میمه را مهاجرت دانست و گفت: علت مهاجرت مردم بخش میمه به سایر نقاط، نداشتن درآمد کافی برای زندگی و بیکاری و عدم تولید ثروت است.
وی افزود: به همین منظور با همکاری اداره کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان شاهین شهر و میمه و مردم یک تعاونی با هدف کشت صنعتی و با مشارکت اهالی میمه ایجاد شد و در مرحله اول ۱۳۴ هکتار زمین در مجاورت قنات «مزدآباد» و یک قنات دیگر به این تعاونی واگذار شد.
وی با بیان اینکه دو سال از زمان کشت در این زمین ها می گذرد، افزود: درحال حاضر این مزرعه به مرحله ثمر دهی محصول گل محمدی رسیده است و قرار شده تا کارخانه گلاب گیری و عرقیجات و اسانس های گیاهی در زمینی که بالاتر از شهر میمه و نرسیده به پمپ بنزین قرار دارد، احداث شود.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار بر استفاده از همه فرصت ها برای سرمایه گذاری در نقاط مختلف این شهرستان و ایجاد اشتغال تاکید کرد و افزود: آماده همکاری با صاحبان ایده در طرح های اشتغالزایی هستیم.
وی با دعوت از همه صاحبان ایده و مشتاقان برای ایجاد کسب و کار برای همکاری در زمینه اشتغالزایی افزود: ما آمادگی همکاری در این زمینه ها با همکاری بنیاد برکت را داریم تا در شهرها و روستاهای دیگر نیز کارهای مشارکتی با هدف ایجاد اشتغال صورت بگیرد.
نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار با تأکید بر حسن نیت بنیاد برکت از مشارکت در امور منتج به اشتغالزایی تصریح کرد: ما از شورای شهر و نخبگان شهرهای ‘ وزوان ‘ ، ‘ لایبید ‘ و سایر بخش های میمه ، مرکزی شاهین شهر و برخوار دعوت می کنیم تا این روند را در شهرها و روستاهای منطقه خودشان دنبال کنند و به فراخور شرایط و استفاده از ظرفیت های ممتاز خود در این مسیر گام بردارند.
رئیس هیات مدیره‌ بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تولید بر اساس ظرفیت های محلی از رویکردهای این بیناد برای اجرای پروژه های اقتصادی و عمرانی در سطح کشور است، گفت: بنیاد برکت تاکنون بیش از ۵۰۰ پروژه با مشارکت مردم را به مرحله عملیاتی رسانده است .
‘ محمود عسگری آزاد ‘ ارزش هر پروژه را بصورت میانگین ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ بصورت مشارکتی برای انجام پروژه ها تامین شده است.
وی با اشاره به عقد قرارداد احداث کارخانه گلابگیری، عرقیات و اسانس در شهر میمه با مشارکت یک شرکت تعاونی ، زمان اجرای این پروژه را ۲ سال اعلام کرد و افزود: در صورتی که فعالیت های بعدی به سرعت انجام گیرد، این کارخانه می تواند در زمان زودتری به بهره برداری برسد و الگوی مناسبی برای سایر استان ها باشد.
وی قرارداد این کارخانه با اعتباری بیش از ۳۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پیش بینی می کنیم ظرفیت تولید این کارخانه به ۶۸۰ تن در سال برسد.
وی با تاکید بر اینکه هدف بنیاد برکت تصدی گری در مباحث اقتصادی نیست افزود : شناسایی ظرفیت های هر منطقه، شناسایی کارآفرین ها در هر منطقه با اولویت کارآفرین های تجمعی و گروهی و حمایت از آنها برای به ثمر نشاندن زحماتشان از فعالیت های بنیاد برکت است.
مدیرعامل شرکت تعاونی گلستان میمه نیز گفت: عده ای از شهروندان میمه با تاسیس یک تعاونی کشاورزی و یکپارچه سازی اراضی توانستند به تولید انبوه گل محمدی دست یابند.
عبدالرضا شیبانی افزود: تغییر کاربری زمین های کشاورزی، استفاده مناسب از آب مازاد قنوات و اقتصادی نبودن کشاورزی در منطقه از عوامل مهم تشکیل این شرکت تعاونی بود.
وی افزود: سپس با واگذاری اراضی ملی توسط دولت و یکپارچه سازی اراضی، زمین های کشاورزی را زیر کشت این محصول درآوردیم و در حال حاضر بیش از یک هزار و ۳۰۰ خانوار عضو این شرکت تعاونی هستند.
شیبانی افزود : در مرحله نخست این طرح، ۱۳۳ هکتار از زمین های کشاورزی به کشت گل محمد تخصیص داده شد و در صورت تامین منابع آبی در مرحله دوم این میزان به ۴۰۰ هکتار افزایش می یابد.
میمه در ۱۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد و دارای سه شهر به نام های میمه، وزوان و لای بید و هفت روستای واجد حد نصاب تشکیل شورا به نام های زیاد آباد، ازان، خسروآباد، ونداده، حسن رباط، لوشاب و موته است.