سومین جشنواره انگور در روستای حسن رباط اصفهان برگزار می‌شود

2017-09-12
75 بازدید

به گزارش روز ایرنا، توسعه بومگردی و گردشگری، معرفی نمونه های گیاهی و جانوری منطقه، برداشت و معرفی انگور به عنوان اصلی ترین محصول این منطقه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است. رئیس شورای سیاستگذاری سومین جشنواره انگور حسن رباط در این ارتباط گفت: درسال نخست برگزاری جشنواره انگور با استقبال حدود پنج هزار […]

انگور

به گزارش روز ایرنا، توسعه بومگردی و گردشگری، معرفی نمونه های گیاهی و جانوری منطقه، برداشت و معرفی انگور به عنوان اصلی ترین محصول این منطقه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
رئیس شورای سیاستگذاری سومین جشنواره انگور حسن رباط در این ارتباط گفت: درسال نخست برگزاری جشنواره انگور با استقبال حدود پنج هزار نفری از جشنواره روبرو بودیم که این استقبال در دوره دوم به هفت هزار نفر افزایش یافت.
محمد امیری با بیان اینکه وجود مجموعه ای از ظرفیت‌های گردشگری در روستای حسن رباط مسئولان را نسبت به برگزاری جشنواره‌ای به منظور معرفی ظرفیت‌های روستا به همه مردم ایران مصمم ساخت، اضافه کرد: بر این اساس در تابستان سال ۹۴ با توجه به خاص بودن محصول انگور این روستا جشنواره‌ای با عنوان انگور، بومگردی و گردشگری را در دستور کار قرار دادیم.
وی همکاری همه اهالی منطقه در برگزاری جشنواره انگور و بدون هیچ چشمداشت مالی را از مزیت‌ها و شاخص‌های اصلی برگزاری این رویداد عنوان کرد و گفت: برای برگزاری جشنواره انگور اعتباری تعریف نشده است و با حداقل اعتباری که از ردیف بودجه برنامه‌های فرهنگی روستا در دست داریم با حمایت شورای اسلامی و دهیاری روستا این جشنواره را با بهترین کیفیت اجرایی کرده‌ایم.
روستای حسن رباط که در جنوب و ابتدای دشت موته واقع شده، در طرح ساماندهی شهرستان برخوار و میمه شهرستان شاهین شهر و میمه به عنوان بخشی از شهرستان برخوار و میمه است.
میمه شمالی ترین و بزرگترین بخش استان اصفهان دارای سه شهر به نام های میمه، وزوان و لای بید و هفت روستای واجد حد نصاب تشکیل شورا به نام های زیاد آباد، ازان، خسروآباد، ونداده، حسن رباط، لوشاب و موته است.
از ۲۵۰ هکتار باغ بخش میمه، سالانه بین ۸۰۰ تا یک هزار تُن انگور برداشت می شود که ۴۰ درصد آن به تازه خوری، ۱۰درصد به تولید غوره و ۵۰ درصد به صنایع تبدیلی اختصاص داده می شود.
بخش میمه در ۱۰۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
دومین جشنواره انگور حسن رباط ۲۶ شهریور پارسال، همزمان با برداشت این محصول در روستای حسن رباط میمه برگزار شد.
ت / ۶۰۲۰ / ۶۰۲۲ خبرنگار: علیرضا حکیمیان – انتشاردهنده : عمادی