گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۶/۵/۲۷

2017-08-18
73 بازدید

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه در مسجد جامع این شهر برگزار گردید . خطیب نماز جمعه ی میمه در آغاز خطبه ی اول نماز پس از حمد و ثنای الهی خود و نمازگزاران جمعه را به تقوی توصیه کرد . اهم مطالب خطبه ی اول نماز […]

IMG_4053

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه در مسجد جامع این شهر برگزار گردید . خطیب نماز جمعه ی میمه در آغاز خطبه ی اول نماز پس از حمد و ثنای الهی خود و نمازگزاران جمعه را به تقوی توصیه کرد . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدینشرح است :

– موضوع بحث خطبه های نماز جمعه عبارت بود از اهمیت تربیت خانوادگی و تاثیر آن در سلامت انسان و جامعه که بعضی از موارد تربیتی عبارت بودند از : ترویج فرهنگ نماز ، انتخاب همسر و تشکیل خانواده ، دقت در شکل گیری خانواده ی سالم .

 

IMG_4075

– دختر و پسری که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند باید از نظر اخلاق ، اعتقاد و فاصله ی سنی متعارف بوده و همخوانی داشته باشند و به رعایت حقوق یکدیگر متعهد گردند .

– تفاهم روحی و اخلاقی و متعهد بودن نسبت به زندگی مشترک بهترین پشتوانه برای تداوم و ثبات خانواده هاست و البته فراهم نمودن اسباب و لوازم مورد نیاز از قبیل مسکن و مایحتاج زندگی نیز باید در نظر گرفته شود . بنابر این از آنجایی که انتخاب همسر و تشکیل خانواده امر مهم و سرنوشت سازی می باشد نیاز به مشورت و مساعدت فکری و مادی اقوام و خویشاوندان زوجین دارد .

IMG_4058

–  نکته ی مهم در خصوص ازدواج اینست که باید بر صداقت و همدلی پایه گذاری شود و هر گونه خدعه و ظاهر سازی در این امر مقدس نهی شده است . اگر کسی مهریه ی سنگین یا شرایط سخت را قبول کند و هدفش نپرداختن مهریه و یا رعایت نکردن شرایط زندگی مشترک باشد فریبکار بوده و سارق محسوب می شود . امام صادق ع : سارقین سه دسته اند : کسانی که زکات پرداخت نمی کنند . افرادی که قصد پرداخت مهریه را ندارند . کسانی که قرض بگیرند ولی پرداخت نکنند .
IMG_4059

خطبه ی دوم نماز جمعه ی میمه با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . اهم مطالب خطبه ی دوم نماز بدینشرح است :

– آخرین جمعه از ماه ذی القعده روز ” دحوالارض ” است که دعا و آداب خاصی دارد و منشا خیر و برکت برای انسان ها و بندگان حضرت حق می باشد . انجام کارهای خیر و حضور در نماز جمعه باعث پاداش مضاعف و جلب رحمت الهی می شود . امام صادق علیه السلام می فرمایند : هر کس از شما روز جمعه را درک نمود به کاری غیر از عبادت مشغول نشود و بدرستیکه در این روز گناهان بخشیده و رحمت الهی نازل می شود .
IMG_4064

– سالروز بازگشت عزتمندانه ی آزادگان سرافراز به میهن اسلامی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است .

– ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ یاد آور کودتای ننگین امریکایی – انگلیسی با هدف بازگرداندن مهره ی دست نشانده ی خود و نفوذ و سلطه ی دوباره ی استعمار است . مهمترین عوامل موفقیت کودتا غرور مصدق و جدایی او از رهبری نهضت بود و عامل دیگر آن دلارهای امریکایی بود که افراد مزدور و خود فروخته داخلی را بعنوان پیاده نظام کودتا به میدان آورد . امروز نیز عده ای تلاش می کنند جمهوریت و حمایتهای مردمی را برجسته و نهادهای دینی را کمرنگ کنند و در حالیکه بیش از ۴۰ میلیون رای به نظام جمهوری اسلامی داده شده است برخی فقط مطالبات یک طیف را مطرح می کنند .
IMG_4067

– آغاز هفته ی دولت را داریم که امید است با استقرار دولت دوازدهم مطالبات مردم بخش میمه  در بخش کشاورزی و صنعت و بهداشت و درمان پیگیری و شاهد امنیت پایدار و اشتغال و تولید مناسب باشیم .

– اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رای قاطع به مقابله با بد عهدی های امریکا قابل تحسین است و انتظار می رود  شاهد اقدامات بازدارنده نیز باشیم .

– تقدیر و تشکر از خانواده هایی که مصوبات شورای فرهنگ عمومی را رعایت می کنند و با کم کردن از هزینه های چاپ بنر و پارچه نوشته ، هزینه کردن را به اولویتهای دذیگر جامعه اختصاص می دهند . انتظار می رود در مراسم و مجالس عروسی نیز مردم آزاری نگردد و عده ای برای شادی کاذب خود آسایش و آرامش جامعه را بر هم نزنند .

IMG_4073

تصاویر – محمدرضا صانعیان

گزارش – عبدالرضا شیبانی