دکتر حسینقلی اعظمی پزشکی سخت کوش ودلسوز

2017-08-15
120 بازدید

دکتر حسینقلی اعظمی در شهر وزوان در یک خانواده کشاورز بدنیا آمد. تحصیلات خود را در شهر وزوان و شهر اصفهان سپری و پس از اخذ مدرک دیپلم در شصت سال پیش با همت بلندی که داشت توانست در رشته  پزشکی به تحصیل بپردازد و بعد از اخذ مدرک  پزشک عمومی، چندین سال در منطقه […]

۱۸۸۱۲۲۴۸_۱۴۱۱۸۴۷۰۴۵۵۲۵۲۶۳_۷۵۷۶۱۳۸۴۵۱۱۸۳۹۹۲۸۳۲_n

دکتر حسینقلی اعظمی در شهر وزوان در یک خانواده کشاورز بدنیا آمد. تحصیلات خود را در شهر وزوان و شهر اصفهان سپری و پس از اخذ مدرک دیپلم در شصت سال پیش با همت بلندی که داشت توانست در رشته  پزشکی به تحصیل بپردازد و بعد از اخذ مدرک  پزشک عمومی، چندین سال در منطقه محروم میمه به طبابت پرداخت و سپس در رشته رادیولوژی موفق به اخذمدرک عالی تخصص گردیدودر شهراصفهان یکی از بزرگترین مراکز رادیولوژی و سونوگرافی استان اصفهان را احداث کرد.این پیشرفت ها حکایت از همتی بلندواراده ای قوی داردکه درکمتر کسی در منطقه در آن زمان دیده میشد.
از بارزترین ویژگی های فردی و اجتماعی دکتر حسینقلی اعظمی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد: .
.
?آمادگی برای خدمت به مردم: دکتر اعظمی در زمانی که در شهر وزوان مشغول خدمت بود درطول شبانه روزبدون کوچکترین توقع ، منت و انتظاری ، ایثارگرانه در خدمت بیماران بود و با خوشرویی و روی گشاده در#درمانگاه و منزل خود از بیماران استقبال ، پذیرایی و آنها را مورد معالجه قرار میداد وی تا قبل از کهولت سن در سنین جوانی و میانسالی در اکثر امور اجتماعی و سیاسی و فعالیت های عمرانی بخش و شهر وزوان حضور فعال و مؤثری داشت. .

?تواضع: دکتر علی رغم این که از خانواده خوانین و دارای رتبه عالی  پزشکی و دارای ثروت و مکنت فراوان بود. هیچ وقت خود بزرگ بین و متکبر نبود و خود را از مردم شهر وزوان بالاتر و برتر نمی دید و دیگران را کوچک و حقیر نمی شمرد. در برابر مردم واقعاً متواضع و فروتن و مؤدب بود و به تمام بیماران خودبخصوص اهالی منطقه احترام ویژه ای قائل و در برابر آنها تواضع و فروتنی خاصی داشت این ویژگی یکی از دلایل محبوبیت وی در نزد مردم شهر وزوان و اهالی بخش بود. .

? گشاده رویی : یکی از ویژگی های پسندیده انسان های بزرگ تزکیه نفس،  اخلاق فردی و اجتماعی خوب و حسنه است. دکتر بااخلاق و گشاده روی وزوانی، نه تنها خود آراسته به محاسن اخلاق بود بلکه معلم و ترویج دهنده اخلاق نیک و مکارم اخلاق بود و به دلیل گشاده رویی و اخلاق خوب و پسندیده ای که داشت از جذابیت خاصی برخوردار بود و محبوبیت بسیار زیادی را از این بابت کسب کرده و قلوب مردم شهرهای وزوان و اهالی بخش را فتح نموده بود. .
?رعایت عدل و انصاف، نرم خویی و مدارا با بیماران از ویژگی های بارز دیگر دکتر بود که زبانزد خاص و عام بود.
((((((روحش شاد و یادش گرامی)))))
. ?تصویر خیرمقدم دکتر حسینقلی اعظمی به استاندار اصفهان در بازدید از منطقه میمه

منبع : امید وزوان