کاشیکاری گنبد و ساخت گلدسته های مسجد علی ع میمه

2017-08-14
186 بازدید

  انَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَهَ وَآتَى الزَّکَاهَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ» جز این نیست که مساجد خدا را آن کس آباد مى‏کند که به خدا و روز واپسین ایمان داشته باشد و نماز بگزارد و زکات بپردازد و جز از خدا نترسد. […]

IMG_4020

 

انَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَهَ وَآتَى الزَّکَاهَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ»

جز این نیست که مساجد خدا را آن کس آباد مى‏کند که به خدا و روز واپسین ایمان داشته باشد و نماز بگزارد و زکات بپردازد و جز از خدا نترسد. امید است که اینان از رهیافتگان باشند.

مسجد علی علیه السلام میمه از مساجد قدیمی شهر  و پس از مسجد جامع از جامعیت ویژه ای برخوردار است . برپایی نمازهای جماعت و تشکیل کلاسهای مختلف فرهنگی نقش مهمی در آباد سازی این مسجد در سالهای اخیر داشته است و هیئت امناء معتقد و دلسوز مسجد نیز با کمک بانیان امور خیر در مرمت فضای درونی و بیرونی مسجد سعی وافری داشته اند .

IMG_4027

این روزها ساخت دو گلدسته و کاشیکاری مجدد گنبد مسجد در دستور کار هیئت امنا قرار گرفته است و با جلب کمک خیرین و استفاده از اساتید زبردست کاشیکاری و ساخت گلدسته ، بزودی نمازگزاران و شهروندان میمه ای شاهد آراستگی های معنوی و ظاهری این مسجد در مجاورت خیابان اصلی و یکی از بافتهای پر جمعیت شهری خواهند بود و نقش بناهای  مساجد در زیبایی مبلمان شهر اسلامی بیش از پیش آشکار خواهد شد .  هیئت امنای مسجد علی علیه السلام اعلام کرده است نیکوکاران و خیرین محترم  می توانند کمکهای خود را از طریق واریز به حساب مسجد در صندوق قرض الحسنه ی ولی عصر میمه و یا با حضور در مسجد و ریختن به صندوقی که به همین امر تخصیص یافته است در این بنای مقدس سهیم و مشمول این سخن رسول گرامی اسلام گردند  :

” کسی که در یکی از مساجد خدای بزرگ چراغی بیفروزد تا زمانی که نوری از ان چراغ در مسجد می تابد، فرشتگان و حاملان عرش خدا، پیوسته برای او استغفار می کنند.”