دکتر زمانی : رتبه ی نخست بیوتکنولوژی در منطقه هستیم

2017-08-10
88 بازدید

دکتر «محمدرضا زمانی»  با اشاره به پتانسیل خوب کشورمان در بیوتکنولوژی به ویژه در بخش پزشکی گفت: ما در منطقه در این بخش رتبه نخست و در جهان حایز رتبه هستیم بنابراین هندی ها هم به عنوان کشوری که در این عرصه پیشرفت های خوبی داشته اند علاقه دارند با ما همکاری کنند. وی افزود: اکنون […]

دکتر «محمدرضا زمانی»  با اشاره به پتانسیل خوب کشورمان در بیوتکنولوژی به ویژه در بخش پزشکی گفت: ما در منطقه در این بخش رتبه نخست و در جهان حایز رتبه هستیم بنابراین هندی ها هم به عنوان کشوری که در این عرصه پیشرفت های خوبی داشته اند علاقه دارند با ما همکاری کنند.
وی افزود: اکنون ۸۰ دانشگاه در کشورمان هم با همکاری بیش از ۱۱۰۰ هیات علمی در زمینه بیوتکنولوژی فعال هستند.
New1396-06
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  از دهلی نو؛ نخستین کارگاه هم اندیشی علمی بیوتکنولوژی بین ایران و هند به میزبانی «مرکز بین المللی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی» در دهلی نو آغاز شد.
در این کارگاه دو روزه ۱۱ دانشمند کشورمان از ۶ موسسه و دانشگاه با دانشمندان هندی در دو بخش بیوتکنولوژی پزشکی و کشاورزی تبادل نظر می کنند.
دکتر «محمدرضا زمانی»  با اشاره به پتانسیل خوب کشورمان در بیوتکنولوژی به ویژه در بخش پزشکی گفت: ما در منطقه در این بخش رتبه نخست و در جهان حایز رتبه هستیم بنابراین هندی ها هم به عنوان کشوری که در این عرصه پیشرفت های خوبی داشته اند علاقه دارند با ما همکاری کنند.
وی افزود: اکنون ۸۰ دانشگاه در کشورمان هم با همکاری بیش از ۱۱۰۰ هیات علمی در زمینه بیوتکنولوژی فعال هستند.
New1396-02
رییس پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری تهران گفت: ایران در سال ۲۰۱۶ با چاپ ۶۱۸ مقاله بین المللی بیو تکنولوژی در جایگاه چهاردهم جهان قرار گرفت. بیوتکنولوژی دانشی مهم در تامین امنیت غذایی جوامع به شمار می رود هند سال ۲۰۱۶ در چاپ مقالات  این رشته در جایگاه سوم جهان قرار داشت.
آقای «میترا» مدیرکل روابط بین الملل و ارتباطات علمی وزارت علوم تحقیقات هند هم در این کارگاه آموزشی با تاکید بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری های دو کشور هند و ایران در این عرصه گفت: اگر همکاری ما در زمینه تولید واکسن های جدید و چگونگی افزایش تولید محصولات کشاورزی انجام شود برای مردم ایران و هند مناسب و مفید خواهد بود.
دکتر«دیناکار سالونک» مدیر مرکز بین المللی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی هم با اشاره به اینکه روابط هند و ایران در عرصه های مختلف سابقه دیرینه دارد، افزود: ایران یکی از اعضای مرکز بین المللی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی است و به پیشرفت های خوبی در این عرصه دست یافته است.
دکتر «محمد رضا خلیلی» رایزن علمی ایران در هند هم با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری ان کارگاه در سفر هشت ماه قبل یک هیات هندی به ایران فراهم شد، افزود: در بخش های مختلف علمی از جمله گیاهان دارویی ، هوا و فضا همچنین مهندسی مواد در حال برنامه ریزی برای همکاری های مشترک با هند هستیم.
وی افزود: هند در گیاهان دارویی موفقیت های زیادی دارد و از سابقه ای طولانی برخوردار است و بسیاری از دانشگاه های ایران علاقمند هستند در این زمینه با هند همکاری کنند.
در این کارگاه علمی بیوتکنولوژی در قالب طرح های مشترک زمینه تبادل استاد، دانشجو و راه اندازی رشته های مشترک در دانشگاه ها بین ایران و هند هم وجود دارد.