گزارش مراسم نماز جمعه ی میمه – ۹۶/۵/۱۳

2017-08-04
41 بازدید

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه در مسجد جامع برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر میمه در آغاز خطبه ی اول نماز پس از حمد و ثنای الهی ، خود و نماز گزاران جمعه را به رعایت تقوی دعوت نمود . تقوی یعنی اینکه انسان مراقب […]

IMG_3906

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه در مسجد جامع برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر میمه در آغاز خطبه ی اول نماز پس از حمد و ثنای الهی ، خود و نماز گزاران جمعه را به رعایت تقوی دعوت نمود . تقوی یعنی اینکه انسان مراقب زبان  و رفتار و کردار خویش باشد . وظیفه ی خود را بدرستی انجام دهد و حلال و حرام خدا را رعایت نماید . وی افزود خداوند متعال تقوی را بهترین زاد و توشه معرفی می نماید . امام جمعه ی بخش میمه سپس به ادامه ی بحث ” تربیت خانوادگی و تاثیر آن بر سلامت انسان ها ” پرداخت . وی گفت : رفتار عادلانه بین فرزندان ، توجه به نقش نماز ، رعایت حلال و حرام و ازدواج بهنگام  از زیر ساختهای مهم تربیت خانواده می باشد . حجت الاسلام زمانی یکی دیگر از از این زیر ساخت ها را بهره مندی از حیا و عفت دانست و خاطر نشان کرد معنای حیا خجالت کشیدن نیست . حیا ، عامل نگهدارنده ی انسان از خطا و اشتباه است . در سایه ی حیا حرمت ها و احترام ها حفظ می شود . ادب رعایت می گردد . نوع پوشش انسان مناسب با شان او می گردد .

پیامبر گرامی اسلام فرمودند : ۴ صفت است که هر که داشته باشد گناهان او بخشیده می شود : صدق ، حیا ، حسن خلق و شکرگزاری از نعمتهای خداوندی .

امام صادق ع : الحیا من الایمان . حیا بخشی از ایمان است .

 

IMG_3904

امام جمعه ی بخش میمه یادآور شد : هرگاه حیا از جامعه رخت بر بندد حرمت ها از بین می رود و حریم ها رعایت نمی گردد . وی در همین رابطه نقش رسانه ها و صدا و سیما را در انتخاب فیلم ها و مجریان مهم دانست و خاطرنشان کرد که این رسانه نباید به حیا و عفت عمومی بی توجه باشد .

علی علیه السلام می فرمایند : کسی که حیا ندارد خیری در او نیست .

امام سجاد علیه السلام : خدایا مرا کمک کن که فرزندانم را نیکو تربیت کنم . با ادب بار بیاورم . و با آنان به نیکی رفتار نمایم . خطیب جمعه ی شهر میمه در پایان خطبه ی اول نماز به آیات ۲۵ سوره ی قصص و ۳۲ سوره ی احزاب در مورد حیا در راه رفتن و حیا در سخن گفتن اشاره و بر این عامل مهم در تربیت خانوادگی تاکید کرد .

خطبه ی دوم نماز جمعه با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . حجت الاسلام زمانی روز ولادت امام رضا علیه آلاف التحیت و الثنا را روز شادی و نشاط شیعیان خواند و گفت :

 کنون که سایه ی شمس الشموس بر سر ماست

سزد که بر سر خورشید سایه اندازیم

وی افزود آثار و نشانه های دوستی ائمه صداقت و درستی و امانت داری است و صرف رفتن به زیارت امام رضا نتیجه ای ندارد .

 

IMG_3905

امام جمعه ی بخش میمه اظهار امیدواری کرد که رئیس جمهور و اعضای دولت توصیه های راهبردی امام و رهبر معظم انقلاب را عملیاتی و اجرایی کنند و فقط به استفاده ی تبلیغی بسنده نکنند . خطیب جمعه ی شهر میمه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و نقش ارزنده ی این قشر در رساندن صدای مردم به دولتمردان از دولت خواست با خرید به موقع محصولات کشاورزی از قشر سختکوش و پرتلاش کشاورز حمایت کند .

حجت الاسلام زمانی در ادامه با توجه به خشکسالی و کم آبی های اخیر از مردم خواست با حمایت از تصمیمات شورای کشاورزی شهر ، زمینه های مدیریت درست منبع حیاتی آب و عبور از این بحران را امکان پذیر سازند .

امام جمعه ی بخش میمه در پایان خطبه ی دوم نماز جمعه از مسئولان خواست با اتخاذ تصمیمات درست از مهاجرتهای بی رویه از این بخش و مهاجرت اتباع بیگانه به بخش میمه جلوگیری نمایند و به جای برگزاری جشنواره های پر زرق و برق و پر هزینه با تسهیل روند  احداث کارگاههای کوچک مثل گلابگیری به فکر ایجاد اشتغال باشند .

تصاویر – محسن قاضی

 گزارش – عبدالرضا شیبانی