جدال های سیاسی یا مسابقه قدرت بقلم امام جمعه ی محترم

2017-07-29
50 بازدید

این روزها بازار رقابت برای تصاحب شهرت بسیار داغ و پرطرفدار است و هرکسی تلاش می‌کند سهم بیشتری از قدرت را نصیب خود نماید. به تعبیر ساده تر عده ای کلاه خود را محکم گرفته اند و عده ایم هم سعی می‌کنند از این نمد کلاهی برای خود دست و پا کنند و گاهی بیشتر […]

photo_2017-07-28_21-11-09

این روزها بازار رقابت برای تصاحب شهرت بسیار داغ و پرطرفدار است و هرکسی تلاش می‌کند سهم بیشتری از قدرت را نصیب خود نماید. به تعبیر ساده تر عده ای کلاه خود را محکم گرفته اند و عده ایم هم سعی می‌کنند از این نمد کلاهی برای خود دست و پا کنند و گاهی بیشتر از آنکه به فکر خدمت و انجام وظیفه باشیم در آرزوی رسیدن به قدرت یا کسب شهرت به سر می‌بریم.

گویا فراموش کرده ایم که انقلاب اسلامی میراث ساده زیستی امام و زهد و بی اعتنایی او به دنیا بود و شعار زیبا وبرآمده از عمق وجود شهید بهشتی که فرمود ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت  را ازیاد برده ایم. حضرت علی علیه السلام در خطبه ۹۹ نهج البلاغه می فرمایند:

پس در عزّت و ناز دنیا بر یکدیگر پیشى نگیرید، و فریب زینت‏ ها و نعمت‏ها را نخورید و مغرور نشوید و از رنج و سختى آن ننالید و ناشکیبا نباشید، زیرا عزّت و افتخارات دنیا پایان مى‏ پذیرد.

راستی چرا کارمان به جایی رسیده است که برای مال و مقام دنیا خود را به آب و آتش می‌زنیم و چشم خود را بروی حقایق می‌بندیم. مگر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نفرموده اند: بدبخت کسی است که آخرت خود را به دنیا بفروشد و بدبخت تر از او کسی است که آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشد.

و مگر در ادبیات ما ایرانیان نیامده است :

نزاع بر سر دنیا مکن درویش     نه عمر خضر بماند نه ملک اسکندر

امروز جامعه ما دچار یک بیماری خطرناک شده و آن تعصب های حزبی و بی‌تفاوتی نسبت به آرمانهای انسانی و اخلاقی‌که نتیجه آن فراوانی دروغ و تهمت و فراموش کردن قبر و قیامت می‌باشد. بیاییم از غرور و خودخواهی دست برداریم و به ندای آسمانی کلام الله مجید دل بسپاریم که می‌فرماید :

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُلْهِکُمْ أَمْوَالُکُمْ وَلَا أَوْلَادُکُمْ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ ۚ وَمَنْ یَفْعَلْ ذَٰلِکَ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الْخَاسِرُونَ الا ای اهل ایمان، مبادا هرگز مال و فرزندانتان شما را از یاد خدا غافل سازند، و البته کسانی که به امور دنیا از یاد خدا غافل شوند آنها به حقیقت زیانکاران عالمند.  سوره منافقون آیه ۹

امید است از خواب غفلت بیدار و به فکر انجام وظیفه باشم و با پایان دادن نزاع‌های سیاسی وحدت خود را بیشتر کنیم و توان خود را برای خدمت به ملت شریف ایران و آرمانهای امام و انقلاب بکار بگیریم.

والسلام  زمانی گندمانی    امام جمعه بخش میمه