دستگیری ۹ غارتگر آثار تاریخی در میمه ی اصفهان

2017-07-24
378 بازدید

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه از دستگیری ۹ قاچاقچی اشیاء عتیقه حین حفاری غیر مجاز در منطقه تاریخی تخت سرخ بخش میمه این شهرستان خبر داد. به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، “سرهنگ رجبعلی مختاری” فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر اظهار […]

۵۷۴۰۷۸۴۰

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه از دستگیری ۹ قاچاقچی اشیاء عتیقه حین حفاری غیر مجاز در منطقه تاریخی تخت سرخ بخش میمه این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، “سرهنگ رجبعلی مختاری” فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران این فرماندهی حین گشت زنی در حوزه خود در پی کسب خبری مبنی بر حفاری غیر مجاز توسط چند فرد ناشناس در منطقه تاریخی تخت سرخ سریعا به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران پس از حضور در محل با ۹ نفر از قاچاقچیان اشیاء عتیقه که به طمع پیدا کردن گنج و یا شیء تاریخی در حال حفاری غیر مجاز در منطقه مذکور بودند مواجه شدند و بلافاصله آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه با بیان اینکه از متهمان ادوات و وسایل حفاری و یک دستگاه گنج یاب کشف شد، گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و افراد دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

مختاری گفت: منطقه تاریخی تخت سرخ یکی از مناطق تاریخی ثبت شده در فهرست آثار تاریخی کشور است و این افراد با هدف غارت اموال تاریخی به صورت غیر مجاز در این محل مشغول حفاری بودند که توسط ماموران دستگیر و  در عملی کردن هدف خود ناکام ماندند.