گزارش برگزاری نماز جمعه ی میمه – ۹۶/۴/۳۰

2017-07-22
62 بازدید

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز تصاویر – امیر حسین صادق نماز جمعه این هفته  در حالی در مسجد جامع  اقامه شد که فضای  بخش میمه منور به حضور شهیدان گمنامی  بود که مردم  شهید پرور توفیق میزبانی ، تشییع و بدرقه ی با شکوه  آن ها را در شهرها و روستاهای بخش میمه داشتند . […]

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

تصاویر – امیر حسین صادق

۰۱

نماز جمعه این هفته  در حالی در مسجد جامع  اقامه شد که فضای  بخش میمه منور به حضور شهیدان گمنامی  بود که مردم  شهید پرور توفیق میزبانی ، تشییع و بدرقه ی با شکوه  آن ها را در شهرها و روستاهای بخش میمه داشتند .

۰۳ خطیب جمعه میمه در ادامه مباحث خطبه های پیشین خود در خصوص حقوق خانواده به ایراد سخن پرداخت و با استناد به آیات قران مجید و احادیث نقش پدر و مادر را در تربیت فرزندانی صالح و متعهد بی بدیل خواند. ایشان ضمن بیان سه وظیفه پدر و مادر در قبال فرزندان  شامل انتخاب نام نیکو،فراهم آوردن زمینه تعلیم و تربیت و ازدواج فرزرندان بر تو صیه معصومین در خصوص رعایت عدالت بین فرزندان تاکید و از ادب به عنوان برترین ارث و میراث به یادگار مانده از پدران برای فرزندان یاد نمود.

۰۲

خطبه دوم نماز جمعه این هفته با توصیه به تقوای الهی آغاز و سپس حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه بخش میمه  به بیان نکاتی در مورد مناسبت های هفته پرداخت.

۰۴

از جمله مناسبت های مورد اشاره خطیب جمعه میمه سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر بود

و به دنبال آن توضیحاتی در خصوص سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب به امامت آیت الله طالقانی ارائه گردید و از نماز جمعه به عنوان یکی از آثار ارزشمند و با افتخار جمهوری اسلامی یاد شد که صرفا با اتکا به مردم به طور مستمر اقامه میگردد.

۰۵

پایان بخش خطبه های این هفته تشکر امام جمعه از مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب طرح مقابله با تحریم های امریکا و تشکر از همه اهالی بخش به ویژه شهروندان لایبید که با شکوه هرچه تمامتر مراسم استقبال دو شهید گمنام را برگزار نمودند.