کمالی : شوراهای اسلامی از انتخاب عجولانه ی شهرداران پرهیز کنند

2017-07-18
35 بازدید

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، علی‌رضا بصیری پیش از ظهر امروز در نشست آموزشی شوراهای اسلامی شهرهای شاهین‌شهر، میمه و برخوار اظهار کرد: منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی با تجاربی که از ۱۸ سال خدمت‌گزاری همکاران قبلی خود به آنان منتقل می‌شود، درمی‌یابند پرهیز از اختلاف و چنددستگی، پذیرش رأی جمعی، دوری از تک‌روی […]

۱۳۹۶۰۳۲۷۰۰۱۷۰۷_Test_PhotoH

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، علی‌رضا بصیری پیش از ظهر امروز در نشست آموزشی شوراهای اسلامی شهرهای شاهین‌شهر، میمه و برخوار اظهار کرد: منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی با تجاربی که از ۱۸ سال خدمت‌گزاری همکاران قبلی خود به آنان منتقل می‌شود، درمی‌یابند پرهیز از اختلاف و چنددستگی، پذیرش رأی جمعی، دوری از تک‌روی و عدم دخالت در اموری که وظیفه‌شان نیست، آن‌ها را از خدمت‌گزاری به مردم دور می‌کند.

وی خارج شدن از دایره قوانین کشور را یکی از موانع موفقیت شوراهای اسلامی برشمرد و افزود: در دوره‌های پیشین، گاهی اوقات اتفاق می‌افتاد که اداره کل بازرسی استان اصفهان، درباره مصوبه خلاف قانون شورای یکی از شهرها تماس می‌گرفت؛ همچنین، گاهی اوقات اختلافات درونی اعضای شوراهای اسلامی به جامعه منتقل می‌شد و ناخرسندی مردم را در پی داشت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، در ادامه نشست آموزشی شوراهای اسلامی شهرهای شاهین‌شهر، میمه و برخوار درباره وظایف تصمیم‌گیری، تصمیم سازی، اجرایی و نظارتی سخنرانی کرد.

محمدرضا کمالی افزود: شوراهای اسلامی، ۳۰۰ وظیفه عمده بر عهده دارند که این وظایف با به کارگیری مهارت مذاکره و مکاتبه، مهارت خوب گوش دادن، مهارت ارتباط دوستانه، شفاف و اسلامی با مردم و مهارت تحلیل نظام خدمت‌رسانی محقق خواهد شد.

وی ازجمله وظایف شورای اسلامی را تصویب عوارض تجاری بر مبنای کاهش میزان عوارض و افزایش خدمات که در ماده ۱۷۴ قانون برنامه پنجم توسعه کشور تصریح شده است بیان کرد.

همکاری و تعامل با دستگاه‌های اجرایی بر اساس کمیسیون ماده ۱۰۰ و عمل به ماده ۱۰۱ قانون شهرداری در خصوص تأمین بخشی از درآمدهای شهرداری‌ها، موضوع دیگر سخنرانی این مدیر امور شوراهای استانداری اصفهان بود.

کمالی در ادامه، برخی از آسیب‌های شوراهای اسلامی را تشریح کرد و گفت: اعضای شوراهای اسلامی، از شتاب‌زدگی، سیاست‌زدگی، عدم اشراف به قانون، انتخاب عجولانه و بدون مطالعه شهرداران و ارجحیت منافع عمومی به منافع شخصی، دوری کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی یک شهردار به درستی انتخاب می‌شود. این مدیر شهری در مدت ۴ سال خدمت گذاری، تصمیمات اقتصادی درست می‌گیرد و به شهروندان بهتر خدمات ارائه می‌کند.