چهراضی : نمایشگاهی که بزودی در میمه برگزار می شود

2017-07-10
64 بازدید

چهراضی : نمایشگاهی که بزودی در میمه برگزار می شود به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، جواد چهراضی ظهر امروز در جشنواره اقوام کشور که در شاهین‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: در این جشنواره بیش از  ۱۰ هزار نفر از شهروندان شاهین شهری و گردشگران داخلی،  از ۱۰۰ غرفه سوغات و هدایای سنتی اقوام کشور […]

photo_2016-08-26_20-48-06

چهراضی : نمایشگاهی که بزودی در میمه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، جواد چهراضی ظهر امروز در جشنواره اقوام کشور که در شاهین‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: در این جشنواره بیش از  ۱۰ هزار نفر از شهروندان شاهین شهری و گردشگران داخلی،  از ۱۰۰ غرفه سوغات و هدایای سنتی اقوام کشور بازدید کردند که در مدت ۱۲ روز در بوستان ورودی شاهین‌شهر برگزار شده بود.

وی افزود: اقوام لر، بختیاری، آذری و ترکمن به همراه هنرمندانی از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، یزد، زنجان و همدان آثار صنایع دستی خود را در معرض تماشا و فروش گذاشتند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین‌شهر و میمه ادامه داد: آثار قلمکاری هنرمندان اصفهانی، ترمه بافی یزدی، چاقوی زنجانی، سفال همدانی و پوشاک محلی بختیاری، آذری و ترکمن در نمایشگاهی به وسعت یک هزار و۵۰۰ متر مربع، با استقبال گسترده بازدید کنندگان مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه برپایی این نمایشگاه، هنرمندان ترکمن و بختیاری آلاچیق ترکمنی و سیاه چادر بختیاری برپا و با عرضه نان و شیرینی سنتی و آش محلی از بازدید کنندگان پذیرایی کردند.

به گزارش فارس، دومین نمایشگاه اقوام و صنایع دستی، باهدف آشنایی بیشتر مردم با صنایع دستی مردم کشورمان، ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، رشد اقتصاد مناطق روستایی و عشایری کشور و انس بیشتر اقوام ایرانی برگزار شد؛ این نمایشگاه فروردین امسال در شهرهای شاهین‌شهر، میمه و گز هم برگزار شده بود و بزودی در شهر میمه برپا می‌شود.