متن کامل شانزدهمین نطق میان دستور حاجی در مجلس

2017-07-09
52 بازدید

متن کامل سخنان آقای حاجی در شانزدهمین نطق میان دستور-۱۸ تیرماه ۹۶- در صحن علنی مجلس به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم از وزیر محترم نفت می خواهم! قراردادهای اخیر این وزارت با شرکت توتال را به صورت شفاف اطلاع رسانی کند، آنچه در خصوص قراردادها ابهامات زیادی ایجاد کرده، این است که […]

photo_2017-07-09_13-20-38

متن کامل سخنان آقای حاجی در شانزدهمین نطق میان دستور-۱۸ تیرماه ۹۶- در صحن علنی مجلس به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
از وزیر محترم نفت می خواهم!
قراردادهای اخیر این وزارت با شرکت توتال را به صورت شفاف اطلاع رسانی کند، آنچه در خصوص قراردادها ابهامات زیادی ایجاد کرده، این است که هم طرف خارجی قرارداد شرکتی بد عهد و رشوه دهنده و خائن نسبت به منافع ملت ایران است، و هم افرادی که از طرف ایران در پی انعقاد قرارداد بودند بعضا در محاکم قضایی به دلیل مفاسد و امضای قرارداد کرسنت محکوم شدند.
کارشناسان و متخصصان نفتی، قرارداد اخیر وزارت نفت با توتال را با بازگشت به زمان قبل از ملی شدن صنعت نفت قلمداد و مساوی می دانند، مناسب است، دولت محترم در این زمینه شفاف سازی کند.از سپاه مقتدر در دفاع از ملت شریف ایران و از اقدام موشکی که باعث سرافرازی مردم ایران اسلامی شد، از اقدامات سازندگی در همه دوران ها و دولت ها تشکر می کنم.
از رئیس جمهور محترم می خواهم!
نسبت به ابلاغ قانون برنامه ششم اقدام کند.
آقای رئیس جمهور!
اقشار مختلف مردم چشم انتظار اجرا شدن این قانون هستند، از تولید کنندگان تا فرزندان ایثارگر، از جویندگان فارغ التحصیل کار تا دیگر اقشار، لذا خود را مدیون مردم نکنید.
آقای رئیس جمهور!
جنابعالی در سفر به استان اصفهان به صراحت بیان داشتید نمی گذارید زاینده رود بمیرد، ولی به شما خبر دهم و حتما می دانید که اختصاص آب و برداشت های غیر قانونی آب در پروژه های استان بالا دست و پایین دست، حتی قبل از بهره برداری از تونل سوم و اجرای تونل بهشت آباد، باعث مرگ تدریجی زاینده رود شده و می شود، ما خواستار شفاف سازی در زمینه برداشت های آب غیر ضابطه مند بوده و هستیم.قای حجتی!
به داد کشاورزانی برسید که تمام محصول، تمام حاصل زحمت صیفی آنان، از هندوانه تا خربزه و دیگر محصولات روی زمین مانده و در حال از بین رفتن می باشد، موانعی که در کشورهای همسایه برای صادرات ایجاد شده را برطرف کنید.
از وزارت امور خارجه می خواهم با مذاکرات فوری با رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی اقدام عاجل به عمل آورند.
آقای وزیر نیرو!
۱۷۰۰ هکتار درختان مثمر دشت برخوار و شاهین شهر در حال خشک شدن است، به داد این کشاورزان و این باغداران عزیز برسید، به تعهد خود در زمینه آب عمل کنید.
شنیده ها حکایت از، دخالت افراد غیر مسئول که سوابق عملکرد آنها در برخورد تند با مردم در دهه اول و دوم انقلاب در استان اصفهان اظهر من الشمس است، دارد، دخالت های پس پرده ای برای انتخابات شهرداران که در وهله اول توهین به شعور اعضای منتخب شوراهای اسلامی می باشد، از طریق این تریبون به همه آنها هشدار می دهم، بگذارید شوراهای اسلامی به امور خدماتی و مورد نیاز مردم بپردازند و از تحمیل، تهدید و توهین به شوراهای اسلامی بپرهیزید
آفرین بر مدارای شما که خلف صالح فرزند انقلابی و ارزشی استان “مرحوم استاد پرورش” را هم در حد یک مسئولیت دست چندم در صدا و سیما تحمل نکردید.
به هیأت رئیسه مجلس شواری اسلامی تذکر می دهم!
همان طور که ما حق وتو را یک کار نا مشروع و استفاده غیر عادلانه در سطح دنیا می دانیم، در مجلس شورای اسلامی هم از حق وتو استفاده نکنید، چرا نمی گذارید سوالی که راجع اتباع خارجی و اتباع غیر مجاز یک سال است در نوبت از وزیر کشور هست، مطرح شود؟ چرا سؤالات دیگر را اجازه نمی دهید مطرح شود؟
به وضعیت سوالات سری بزنید، برای وضعیت تذکرات که از طرف دولت پاسخی داده نمی شود، چاره بکنید، چرا چنین وضعیتی را می پذیرید؟
ان شاءالله که توجه کافی به این موضوعات را داشته باشید.