گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۶/۴/۱۶

2017-07-08
108 بازدید

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری امام جمعه ی موقت بخش میمه در مسجد جامع این شهر برگزار گردید . خطیب جمعه ی میمه در آغاز خطبه ی اول پس از حمد و ثنای الهی خود و نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت نمود . وی در ادامه بر ضرورت حفظ […]

IMG_3632

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری امام جمعه ی موقت بخش میمه در مسجد جامع این شهر برگزار گردید . خطیب جمعه ی میمه در آغاز خطبه ی اول پس از حمد و ثنای الهی خود و نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت نمود . وی در ادامه بر ضرورت حفظ و نگهداری  سرمایه های اجتماعی در جامعه ی اسلامی تاکید کرد و یادآور شد که اهتمام به امور مسلمین یکی از شاخصهای معتبر مسلمانی است . دکتر خیری افزود : امام علی ع می فرمایند : پیامبر بگونه ای بر حق همسایه تاکید داشتند که گمان می کردیم به همسایه ارث تعلق می گیرد . وی در قسمت دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: فرق فقه شیعه و تکفیری ها و سلفی ها و داعشی ها در اینست که نگاه در فقه شیعه نگاه تعقلی است .

IMG_3639

امام جمعه ی موقت بخش میمه در آغاز خطبه ی دوم پس از حمد الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام  و سفارش به تقوی به بیان مناسبتهای گذشته و پیش رو پرداخت :

– ۱۱ تیرماه سالروز شهادت آیت الله صدوقی به دست منافقین کوردل است . مقام معظم رهبری در این مورد فرمودند : دهه ی شصت دهه ی مظلومیت بوده است و منافقین بیرحمانه از مردم کوچه و بازار گرفته تا شخصیتهای سیاسی و مذهبی نظام را به شهادت رساندند .

IMG_3641

– ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ سالروز حمله ی ناو آمریکا به هواپیمای مسافر بری ایران در آسمان خلیج فارس و شهادت تمامی ۲۹۰ سرنشین این هواپیما ست .

– ۱۴ تیرماه روز قلم نامگذاری شده است . در مورد فضیلت قلم همین کافی است که ” مداد العلما افضل من دما شهدا ” در حقیقت این مداد علما و دانشمندان است که پیام خون شهدا را به سراسر دنیا و همه ی نسل ها ابلاغ می کند .

– ۲۱ تیرماه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای است . ورزش باستانی و زورخانه ای همه ی ویژگی های یک ورزش گروهی و جوانمردانه را دارد . این ورزش خلق و خوی مروت و مردانگی و جوانمردی را در ورزشکار بر می انگیزد و ادب و فروتنی در این ورزش حرف اول را می زند .

براساس این گزارش  خطبه ی دوم نماز جمعه با تلاوت سوره فتح توسط امام جمعه ی موقت بخش میمه به پایان رسید .

IMG_3637

تصاویر : محمد گرامی