حاجی : اتباع بیگانه طلبکار هم هستند

2017-07-07
66 بازدید

سخنان آقای حاجی در تشریح سوال خود از وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور وزیر : “اشغال فرصت های شغلی بازار کار ایران توسط اتباع بیگانه بر خلاف نظامات قانونی”، گفت: بخش اعظمی از اتباع بیگانه که در کشور حضور دارند، غیر مجاز هستند و افرادی هم که […]

ربیعی-۵۹۸x400

سخنان آقای حاجی در تشریح سوال خود از وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور وزیر :

“اشغال فرصت های شغلی بازار کار ایران توسط اتباع بیگانه بر خلاف نظامات قانونی”، گفت: بخش اعظمی از اتباع بیگانه که در کشور حضور دارند، غیر مجاز هستند و افرادی هم که با مجوز داخل کشور هستند در شغلی که در کارت آنها درج شده، اشتغال ندارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم و دهم به حدود ۴۶ شغلی که دولت به حسب نیاز ها و شرایط استان های مختلف برای اشتغال اتباع بیگانه معین نموده اشاره نمود و افزود: متأسفانه اتباع بیگانه در هر شغلی به غیر مشاغل معین شده مشغول به کار هستند و امروز از سبزی فروشی تا طلا فروشی اشتغال دارند و به گونه ای رفتار می کنند که انگار حیات کشور به حضور آنها وابسته است.

وی با تأکید بر ناسپاس بودن آنها در برابر رأفت جمهوری اسلامی ایران به استفاده آنها از خدمات کشورمان اشاره نمود و اظهار داشت: اتباع بیگانه به تصور آن که کشور ما از مجامع بین المللی بابت هر نفر در ماه چنددلار می گیرد که چنین اعتباری هم وجود ندارد از یارانه های آب، برق،گاز، آموزش، خدمات شهری و دیگر خدمات کشور استفاده می کنند و به نوعی طلب کار هم هستند.

حسینعلی حاجی با بیان اینکه نباید بگوییم ایرانی ها در کارها و مشاغل سخت مشغول به کار نمی شوند، افزود: اگر کسانی که غیر مجاز در کشور مشغول به کار هستند و همچنین کسانی که بدون مجوز کار فرصت های شغلی کشور اشغال نمودند ساماندهی می شدند و برنامه ریزی درستی انجام می شد، بخشی از مشکل اشتغال جوانان کشور رفع می شد، جوانان کشورمان حاضر به انجام هرشغلی با سخت ترین شرایط هستند.

حاجی با اشاره به وضعیت روزهای ملاقات مردمی در دفاتر ۷ گانه خود و حضور جوانان جویای کار در این دفاتر، تصریح کرد: جوانانی که به بنده مراجعه می کنند حتی با مدارک کارشناسی و بالاتر حاضر هستند در هر شغلی، مشغول به کار شوند ولی بیکار نباشند تا بتوانند برای خانواده خود کمکی باشد.

نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی عدم وجود طرح جامع برای ساماندهی وضعیت اتباع بیگانه را موجب ولنگاری حضور اتباع بیگانه دانست و گفت: یکی از مشکلات این است دستگاه های ذیربط هر کدام جداگانه فعالیت می کنند و با این وضع حضور اتباع بیگانه کشور را در آینده دچار آسیب های زیادی خواهد کرد.

آقای حاجی با طرح این سؤال که کدام کشور اجازه می دهد بالای یک میلیون نفر بدون شناخته شدن هویت آنها در کشورش حضور داشته باشند؟ ادامه داد: زمانی به وزارت امور خارجه گفتیم وضعیت ورود اتباع بیگانه را ساماندهی کنید ولی الان به صورت قاچاق افراد را به راحتی از مرزها به داخل کشور انتقال می دهند و حضور غیر قانونی برای اتباع بیگانه بسیار راحت تر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به توقف طرح ساماندهی اتباع بیگانه اشاره نمود و خاطر نشان ساخت: هیچ گونه آمار دقیقی از ورود اتباع بیگانه و تعداد حاضرین آن در کشور وجود ندارد.