راه آهن اراک – اصفهان از میمه عبور نمی کند

2017-07-06
452 بازدید

علی بختیار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان اظهار داشت: احداث راه آهن خمین-گلپایگان- اصفهان که با این عنوان در ردیف تخصیص اعتباری قرار داشت، اکنون سه کار مهم در این زمینه انجام شده است. وی افزود: این پروژه دارای بخش تامین اعتبارات، مطالعات و ردیف اعتباری بود که در سال جاری در […]

download

علی بختیار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان اظهار داشت: احداث راه آهن خمین-گلپایگان- اصفهان که با این عنوان در ردیف تخصیص اعتباری قرار داشت، اکنون سه کار مهم در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: این پروژه دارای بخش تامین اعتبارات، مطالعات و ردیف اعتباری بود که در سال جاری در جدول ۲۰ در پیوست یک بودجه قرار گرفت و رقم اعتبار آن را افزایش دادیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطالعات این طرح تکمیل شده و باید نقشه‌های مورد نظر آن تهیه شود،  برای این کار  اسناد مناقصه آماده شده است، کل مسیر مشخص شده با این تفاوت که از مسیر میمه به دلیل وجود داشتن خط ریلی پرسرعت و قرار گرفتن در منطقه حفاظت شده پناهگاه حیات وحش موته و بهره‌مندی مردم شهرستان خوانسار از این طرح عظیم تغییر مسیر داد و از سمت گلپایگان – خوانسار به سمت اصفهان ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در صدد انتخاب مشاور برای نقشه‌های این طرح هستیم، گفت: قطعه اول طرح برای انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام شده و برای انتشار در روزنامه‌های کثیرالانتشار آماده شده است، از پیمانکار توانمند دعوت به همکاری داریم.

بختیار با اشاره به اینکه این طرح راه آهن بیش از ۱۰ سال بود که در پیوست یک قانون بودجه قرار گرفته بود، افزود:  عملیات احداث خط ریلی اراک – خمین – گلپایگان – خوانسار – اصفهان موجب اتصال خط ریلی سراسری با دیگر استان‌های کشور می‌شود که با پیگیری مکرر مورد موافقت وزارت راه قرار گرفت و ظرف یک ماه آینده این پروژه مهم کشور کلنگ‌زنی می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: با پیگیری‌های مستمر توانستیم  مبلغ  ۷٫۳  میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم که  اکنون ۶٫۹ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.