مشاور حقوقی حاجی : خط دفاعی خود را در زمین حریف چیدیم

2017-06-18
77 بازدید

مشاور حقوقی حاجی : خط دفاعی خود را در زمین حریف چیدیم به گزارش صاحب نیوز؛ مشاور حقوقی نماینده شاهین‌شهر در مجلس که اهل کاشان و شاهد عینی واقعه تروریستی مجلس شورای اسلامی بوده، در گفتگویی، با تبریک و تسلیت شهادت شهدای واقعه تروریستی مجلس و مرقد مطهر امام (ره)، اظهار کرد: واقعه تروریستی ۱۷ خرداد اگر […]

JamNewsImage12141845

مشاور حقوقی حاجی : خط دفاعی خود را در زمین حریف چیدیم

به گزارش صاحب نیوز؛ مشاور حقوقی نماینده شاهین‌شهر در مجلس که اهل کاشان و شاهد عینی واقعه تروریستی مجلس شورای اسلامی بوده، در گفتگویی، با تبریک و تسلیت شهادت شهدای واقعه تروریستی مجلس و مرقد مطهر امام (ره)، اظهار کرد: واقعه تروریستی ۱۷ خرداد اگر چه برای ملت ما تلخ بود اما درس‌ها و عبرت‌های خوبی هم داشت.

علی اکبر رضایی، با الهام از آیات قرآنی، شکر نعمت را لازمه تداوم نعمت امنیت در کشور دانست و خاطرنشان کرد: ما آنقدر در نعمت امنیت غرق شده بودیم، که نه تنها شکر آن را به جا نمی‌آوردیم، بلکه در این اواخر بشاید گاهی کفران نعمت کردیم.

وی که بیش از دوساعت در اتاقی که تروریستها در آن فیلم معروف خود را از آن منتشر کردند، محبوس بود، افزود: وقتی ما شهدا و رزمندگان مدافع حرم را نه تنها تکریم نمی‌کنیم، بلکه آنها را استهزا کرده و مورد تهمت قرار داده و به خانواده‌های آنها زخم زبان می‌زنیم که برای مسائل مالی این کار را انجام می‌دهند و نیروهای مسلح خود را از قبیل سپاه، بسیج و نیروی انتظامی نیروهای زائدی در جامعه توصیف می‌کنیم، نباید توقع داشته باشیم خدواند نعمت امنیت را همچنان بر ما فزونی بدارد.

رضایی با تاکید بر این فرمایش معصوم (ع) که امنیت و سلامتی دو نعمتی است که قدر و منزلت آن بر انسان پوشیده است و تا زمانی که آنها را از دست ندهد، قدر آنها را متوجه نمی‌شود، اظهار کرد: کسانی که مدافعان حرم را مورد اتهام قرار می‌دهند، آیا حاضرند در مقابل میلیاردها تومان پول، یک ساعت ناامنی را در کشور تحمل کنند؟

این فرزند شهید که دو همکارش هم در این حادثه تروریستی شهید شدند در پاسخ به کسانی که انگیزه مدافعان حرم را مادی می‌دانند، عنوان کرد: آیا شهدای مدافع حرم که هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین خود، غریبانه به سر می‌برند، آیا ممکن است به خاطر مسائل مادی باشد؟ مگر جز این است که  انسان پول و مادیات را برای لذت و زندگی خود می‌خواهد؟

کارشناس ارشد حقوق ابراز کرد: با تشبیه وضعیت خود در منطقه به یک بازی فوتبال، اگر یک تیم صد در صد دفاعی فقط در زمین خودمان داشته باشیم، قطعاً این سد شکستنی است و یا اگر هم شکستنی نباشد، باید تا پایان با اضطراب و دلهره این بازی را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: ولی اگر خط دفاع خود را در زمین حریف بچینیم، قطعاً هم از بازی لذت بیشتری می‌بریم و هم امنیت بیشتری داریم و می‌توانیم در کنترل بازی و حمله تیم مقابل، بهتر عمل کنیم.

رضایی فلسفه وجودی داعش، طالبان و امثالهم را مبارزه با جمهوری اسلامی ایران است و خاطرنشان کرد: عراق و سوریه بهانه است، و اگر مقاومت ما در عراق و سوریه نبود، آنها به راحتی از عراق و سوریه عبور کرده و به ما می‌رسیدند.