روایت آخرین دیدار یک همرزم با شهید تقوی عضو دفتر حاجی

2017-06-08
57 بازدید

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، صبح امروز (چهارشنبه) بود که افرادی ناشناس با حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل(ره) اقدام به تیراندازی کردند. ساعاتی پس از این حادثه وزارت کشور در اطلاعیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «دو تیم تروریستی در روز جاری به‌صورت همزمان در حاشیه مرقد امام راحل(ره) و […]

۱۳۹۶۰۳۱۷۲۱۵۲۴۰۵۴۱۱۰۹۰۳۷۱۰

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، صبح امروز (چهارشنبه) بود که افرادی ناشناس با حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل(ره) اقدام به تیراندازی کردند. ساعاتی پس از این حادثه وزارت کشور در اطلاعیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «دو تیم تروریستی در روز جاری به‌صورت همزمان در حاشیه مرقد امام راحل(ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، با تحرکات تروریستی کور تلاش کردند فضای آرام و امنیت موجود در کشور را تحت الشعاع قرار دهند.

تیم تروریستی اول متشکل از دو نفر حوالی ساعت ۱۰:۳۰ امروز وارد محوطه مرقد امام شد. نفر اول با انفجار انتحاری و نفر دوم پس از تیراندازی کور در درگیری با مأموران به هلاکت رسید. تیم تروریستی دوم متشکل از چهار نفر همزمان با عملیات تیم اول سعی کرد وارد ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی شود که پس از واکنش مأموران؛ یک نفر از آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تیراندازی‌های کور و تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، در درگیری با مأموران به هلاکت می‌رسند. در مجموع بر اساس گزارش‌های دریافتی در دو واقعه روز جاری، تعداد ۱۲ نفر از هموطنان شهید و ۴۲ نفر نیز مجروح شدند».

شهید سید مهدی تقوی مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا، از فعالان جامعه قرآنی کشور و از اعضای دفتر نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی بود که بر اثر حمله تروریستی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی در اتاق محل کار خود به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید تقوی از رزمندگان تخریب‌چی لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) در دوران افتخارآمیز هشت‌ساله دفاع مقدس بود که پس از اتمام جنگ تحمیلی در کسوت روحانیت به ادامه راه جهاد و ایثار مشغول بود و در نهایت به آرزوی دیرینه خود رسید.

جعفر طهماسبی ار رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) و از همرزمان شهید تقوی خاطره‌ای را از آخرین دیدارش با او این‌گونه بیان می‌کند:
«سید، روحانی ثابت هیئت الوارثین و جمع رزمنده‌های تخریبچی لشکر ۱۰۰ سیدالشهداء(ع) بود، جمعه هفته گذشته هیئت الوارثین منزل سردار شهید تخریب حاج ناصر اربابیان بود، وقتی رسیدم آقا سید مهدی روی صندلی مشغول صحبت بود و کنارش نشستم و بعد هم ایشون مجلس رو به من واگذار کرد و کنارم نشست و من هم چون روز هفتم ماه رمضان بود به‌یاد هفتمین روز ماه محرم زیارت عاشورا خوندم و به‌یاد لب خشکیده اربابمون، لحظه شهادت در گودی قتلگاه با آقا سید مهدی کلی گریه کردیم.

اذان رو گفتند و همه پشت سر آقا سید مهدی نماز مغرب و عشاء رو قبل از افطار خوندیم. سید خیلی با طمأنینه نماز می‌خوند، بین دو تا نماز با صدای بلند گفتم “آقا سید عملیاتی نماز بخون” … با سید کنار سفره افطار نشستیم و روزه روز جمعه ۷ ماه رمضان رو با هم افطار کردیم.
بعد از افطار وقت جدا شدن از همدیگر رو در آغوش گرفتیم و روی همدیگر رو بوسیدیم. به سید مهدی گفتم: “آقا سید، یه عکس از ۳۰ سال پیش شما دارم می‌خواهم یه عکس هم از الآن شما داشته باشم و کنار هم بگذارم”. او هم سر و وضعش رو درست کرد و آخرین عکس رو از آقا سید گرفتیم».