برداشت گل در گلستان میمه از مرز ۲۰ تن گذشت

2017-05-31
83 بازدید

بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی گلستان میمه به کاشت گل محمدی اختصاص یافته است و کار چیدن گل در ۴۰ هکتار از این اراضی از ۲۸ اردیبهشت امسال آغاز شده است . امروز چهارشنبه ۹۶/۳/۱۰ و در چهاردهمین روز گل چینی و در حالیکه روزهای شور گل و گل انگیزی سپری شده است ۹۳۲/۹۰۰ کیلوگرم […]

photo_2017-05-26_19-07-16

بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی گلستان میمه به کاشت گل محمدی اختصاص یافته است و کار چیدن گل در ۴۰ هکتار از این اراضی از ۲۸ اردیبهشت امسال آغاز شده است . امروز چهارشنبه ۹۶/۳/۱۰ و در چهاردهمین روز گل چینی و در حالیکه روزهای شور گل و گل انگیزی سپری شده است ۹۳۲/۹۰۰ کیلوگرم گل برداشت گردید  و جمع گل برداشت شده تا کنون به عدد ۲۰۱۶۰/۹۰۰ کیلو گرم بالغ گردید .

IMG_2621

لازم به ذکر است که معمولا درختچه های گل محمدی با ۴ ساله شدن  دارای بار اقتصادی می شوند و این در حالی است که ۱۰ هکتار از اراضی گلستان در سال ۹۴ و ۳۰ هکتار دیگر از این اراضی در سال ۹۵ غرس گردیده اند . این مقدار سطح زیر کشت گل محمدی بر اساس مصاحبه ی مهندس رئیس زاده مدیر امور  باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان ، شهرستان شاهین شهر و میمه را پس از شهرستان کاشان در رتبه ی دوم تولید گل در استان اصفهان قرار داده است و در مدت ۱۴ روز گل چینی بیش از ۷۰۰ نفر نیروی انسانی بر اساس میانگین چیدن ۳۰ کیلو گل برای هر نفر در روز را مشغول بکار نموده  و حجم نیروهای میمه ای بکارگیری شده از آغاز روز گل چینی تا امروز سیر صعودی را نشان می دهد .
photo_2017-05-24_19-37-41

بازدید کارشناسان و کارمندان جهاد کشاورزی شهرستان و بخش میمه از گلستان