گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۶/۲/۲۹

2017-05-20
39 بازدید

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان با حمد و ثنای الهی و توصیه به تقوی به بحث رعایت امانت و سپردن آن به اهلش پرداخت . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدینشرح است […]

CIMG4072

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان با حمد و ثنای الهی و توصیه به تقوی به بحث رعایت امانت و سپردن آن به اهلش پرداخت . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدینشرح است :

اگر همه خود را ملزم به رعایت امانت بدانند امنیت اجتماعی بالا خواهد رفت . رعایت امانت مقتضای فطرت انسان و نشانه ی دینداری انسان هاست . انجام آن به معنای ادای تکلیف شرعی به حساب می آید و رعایت آن بر همه ی افراد واجب است . فراتر از دین و مذهب امانت یک فریضه ی اخلاقی است و هر گونه خیانت در امانت گناه کبیره محسوب می شود .
CIMG4089

– پیامبر اکرم می فرماید : امانت داری موجب سربلندی انسان می شود و خیانت در امانت موجب فقر می شود . امام کاظم می فرماید : اهل زمین مورد عنایت خداوند قرار می گیرند به شرط آنکه خیرخواه و امانت دار باشند .

– بر اساس روایات ما منافق سه نشانه دارد . خلف وعده می کند . دروغ می گوید و در امانت خیانت می کند .
CIMG4102

– امیرالمومنین می فرماید : مهمترین رکن بعد از نماز و زکات ، رعایت امانت است و بزرگترین خیانت ها خیانت به امت است . در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری دو نکته مد نظر است : حضور در صحنه و درست انتخاب کردن . باید افرادی را انتخاب کنیم که بتوانند نمونه ی دولت اسلامی باشند .

خطبه ی دوم نماز جمعه ی شهر وزوان با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر محمد و آل محمد آغاز شد . اهم مطالب خطبه ی دوم بدینشرح است :
CIMG4096

پیامبر اکرم می فرماید : می خواهید شما را نسبت به اهل بهشت آشنا کنم ؟ کسانی که گرمای شدید و سرمای سخت آنان را از رفتن به نماز جمعه باز ندارد .

– انتخابات امروز تمام می شود همه باید برای پیشرفت شهر و روستایمان کار کنیم و همه باید نتیجه ی انتخابات را بپذیریم و فرصت به دشمن ندهیم .

– مردم مطمئن باشند برگزار کنندگان انتخابات امین هستند و همه باید حضور پیدا کنیم و از این آزمون الهی سربلند بیرون بیاییم و کسی که انتخاب می شود باید خود را مدیون ملت بداند .

مناسبت ها :

CIMG4066

۳۰ اردیبهشت روز تعادل جمعیت که باید مورد توجه قرار گیرد .

۳ خرداد روز آزادی خرمشهر . این روز بزرگ را گرامی می داریم و به روان پاک شهیدان آزاد سازی خرمشهر درود می فرستیم .

– پذیرفتن بند ۲۰۳۰ نوعی خیانت است و آنکه در این زمینه حرف آخر را می زند ملت ایران است .
CIMG4101

تصاویر – ایمان خوش باطن

مکبر – علی عاصمی پور

خلاصه ی خطبه ها – احسان نیک بنیاد

CIMG4103