محسن هاشمی رای اول انتخابات شورای شهر و شهردار تهران می‌شود

2017-05-19
49 بازدید

آخرین ارزیابی‌های «تابناک» از روند تجمیع پایگاه‌های رای در پایتخت، با این جمع بندی همراه بود که محسن هاشمی مدیرعامل پیشین متروی پایتخت و فرزند زنده یاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در صدر آرای انتخابات شورای شهر تهران قرار می‌گیرد و با این سطح از مشروعیت عمومی، از سوی اعضای آینده شورای شهر به عنوان شهردار […]

۷۲۵۲۹۸_۱۸۱

آخرین ارزیابی‌های «تابناک» از روند تجمیع پایگاه‌های رای در پایتخت، با این جمع بندی همراه بود که محسن هاشمی مدیرعامل پیشین متروی پایتخت و فرزند زنده یاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در صدر آرای انتخابات شورای شهر تهران قرار می‌گیرد و با این سطح از مشروعیت عمومی، از سوی اعضای آینده شورای شهر به عنوان شهردار بعد تهران انتخاب خواهد شد.

به گزارش «تابناک»؛ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، ارزیابی‌های نهایی درباره انتخابات شوراهای کلانشرها صورت پذیرفته و تخمین‌هایی درباره آرایش احتمالی این شوراها مطرح می‌شود. بر اساس همین ارزیابی‌ها، سرنوشت شورای شهر پایتخت به عنوان مهم‌ترین شورای شهر کشور متکی بر لیست‌های انتخاباتی مشخص می‌شود.
ارزیابی‌ها حکایت از آن دارد که انتخاب محسن هاشمی به عنوان رای اول تهران قطعی است. فرزند آیت الله هاشمی که سابقه موثر مدیریت متروی تهران را دارد و راه اندازی مترو به نام او ثبت شد، چهره‌ای مطلوب برای شهروندان پایتخت محسوب می‌شود که در دوره پیشین در رقابت با محمدباقر قالیباف برای شهرداری تهران، با فاصله میلیمتری رقابت را واگذار کرد.
محسن هاشمی رای اول انتخابات شورای شهر و شهردار تهران می‌شود
با توجه به قانون محدودیت ۱۲ ساله برای تصدی مسئولیت شهرداری، در این دوره قالیباف در این صحنه حضور ندارد و به نظر می‌رسد محسن هاشمی که علاوه بر لیست اصلاح طلبان، در شماری از لیست های اصول گرایان و لیست های متعدد جریان‌های مستقل به عنوان سرلیست معرفی شده، با یک رای بی‌سابقه پیشتاز انتخابات شورای شهر خواهد شد و با این سطح از رای به عضویت شورای شهر در می آید.
پیش بینی می‌شود که با ترکیب احتمالی شورای شهر آینده، احمد مسجد جامعی که در لیست اصلاح طلبان نفر دوم پس از هاشمی قرار گرفته به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شود و محسن هاشمی با رای اعضای شورای شهر تهران، به عنوان شهردار تهران انتخاب شود و با توجه به سطح مقبولیت هاشمی در انتخابات، او در واقع توسط مردم تهران نیز به عنوان شهردار انتخاب شده است.
محسن هاشمی به عنوان یک چهره قوی اجرایی پس از شورای شهر تهران، معاونت عمرانی دانشگاه آزاد را برعهده گرفت و پروژه‌های بسیار عظیمی را در دوره حضورش در این مسئولیت بنیان نهاد. هاشمی ۵۵ ساله که کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از پلی تکنیک مونترال کانادا دارد، به خوبی گره‌های شهر تهران را می‌شناسد و با توجه به این عقبه رای، به نظر می‌رسد مسیر هموارتری برای مدیریت تهران بزرگ را پیش رو خواهد داشت.