روحانی در اصفهان چه گفت ؟

2017-05-15
67 بازدید

سلام و درود من مردم فریدن، برخوار، دهاقان، شاهین شهر، میمه، سمیرم، آران و بیدگل، خمینی شهر، بوئین و میان دشت.تیران و کروند و … به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در همایش حامیانش در اصفهان در میدان نقش جهان گفت: این حضور به معنای پیام جوانان اصفهان به همه جهانیان است. ما […]

photo_2017-05-15_06-56-54

سلام و درود من مردم فریدن، برخوار، دهاقان، شاهین شهر، میمه، سمیرم، آران و بیدگل، خمینی شهر، بوئین و میان دشت.تیران و کروند و …

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در همایش حامیانش در اصفهان در میدان نقش جهان گفت: این حضور به معنای پیام جوانان اصفهان به همه جهانیان است. ما آینده ایران را دراختیار فریبکاران نخواهیم گذاشت. آینده ایران را در اختیار شعار نخواهیم گذاشت.

در این لحظه مردم شعار سردادند «نه قاضی نه سردار دولت قانونمدار»

وی افزود: سلام و درود من بر مردم عزیز شهرستان بزرگ اصفهان. سلام و درود بر مردم عزیز کاشان، سلام و درود بر مردم نایین، سلام و درود بر مردم نجف آباد سلام و درود بر مردم لنجان و فلاورجان، سلام و درود من مردم فریدن، برخوار، دهاقان، شاهین شهر، میمه، سمیرم، آران و بیدگل، خمینی شهر، بوئین و میان دشت.تیران و کروند و …

در این لحظه مردم شعار سردادند، روحانی دوستت داریم. روحانی هم اینگونه پاسخ مردم اصفهان را داد که «همه زندگی و آبروی روحانی به فدای شما جوانان.»

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه ما برای یک تصمیم مهم جمع شده ایم، خاطرنشان کرد: جوانان، مردم اصفهان، مردم ایران، همه جای جای ایران، ما می خواهیم رئیس جمهور به عنوان منتخب و نماینده کل ملت ایران انتخاب کنیم یا به عنوان نماینده یک باند در کشور. تمام حرف در این کلمه است. ما می خواهیم فردا به عنوان رئیس همه ملت ایران رئیس جمهور ایران و خادم کل ملت ایران انتخاب کنیم یا به عنوان رئیس و قیم یک گروه خاص.

وی گفت: مردم رئیس جمهور کسی است که برای امنیت کشورش تصمیم خواهد گرفت، مردم ما امروز صاحب امنیت هستیم البته که این امنیت در سایه تلاش همه جریانات فداکار نیروهای مسلح و امنیتی فراهم شده است اما من از شما می‌پرسم این نیروهای امنیتی همین نیروهای مسلح سالهای قبل هم بودند پس چطور این همه امنیت وسیع امروز در کشور داریم. آنوقت که همه مردم به کنار نیروهای مسلح قرار بگیرند امنیت کامل برای ایران ساخته می شود.آن روز که مردم کرد و بلوچ و ترک و همه و همه به دولت اعتماد پیدا کنند آنوقت امنیت کامل در کشور برقرار می شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۱۰ بار تصمیم گرفتند که همه شبکه های اجتماعی را ببندند این روحانی بود که در برابر آنها ایستاد. مردم ایران رئیس جمهوری یعنی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی. در این دوره فضای امنیتی از دانشگاه ها برداشته شد. آیا ما دانشگاه امن و آزاد را میخواهیم یا دانشگاه امنیتی را؟ مردم در سایه حضور شما، در این سه سال و نیم توانستیم با کمک هم دیوار را خراب کنیم و پل بسازیم.

مردم در این لظحه شعار دادند «آزادی اندیشه گاز انبری نمیشه»

روحانی گفت: مردم بین نصف جهان با کل جهان با دیوار تحریم فاصله انداختند، مردم در کل سال ۹۲ توریسم خارجی که به اصفهان آمد۶۵ هزار نفر بوده اما فقط در فروردین امسال ۸۵ هزار نفر آمدند. ما میخواهیم اصفهان به عنوان قلب جهان برای جهانیان بتپد، ما میخواهیم همه مردم جهان به اصفهان بیاییند و میدان نقش جهان را ببینند، ما میخواهیم جهانیان کویر خشک در شرق اصفهان و ساختن ۴ باغ و هشت بهشت را ببینند.

شعار مردم «روحانی رأی ما برای زاینده رود»

وی تصریح کرد: در دولت یازدهم یک خطری بود، که ۱۴ میلیون نفر ایرانی را تهدید میکرد اگر اقدامات دولت یازدهم نبود، دریاچه ارومیه خشک شده بود و نمک آن زندگی ۱۴ میلیون را تعطیل کرده بود، ما در دولت یازدهم برای هور العظیم و دریاچه ارومیه سرمایه گذاری کردیم این بار نوبت زاینده رود است. اصفهان به زنده بودن زاینده رودش است، اصفهان افتخار همبستگی تمدن، ایران و اسلام است. شما میبینید در این میدان چگونه، فرهنگ، اقتصاد و مذهب به هم گره خورده است. مردم اصفهان و ایران! ما با هم دست به دست هم دادیم، این جا سرزمین پل ها است، این جا سرزمین دیوار نیست.

روحانی گفت: ما با برجام بین ایران و جهان پل برقرار کردیم، ما دیوار تحریم را فرو ریختیم، البته اگر ملت ایران اجازه دهد و رهبری فرهیخته یاری کند، با همین دکتر ظریف باقی تحریم ها هم برخواهیم داشت.

مردم در این هنگام شعار دادند: «ظریف دوستت داریم»

وی گفت: مردم عزیز اصفهان! مردم ایران! ما میخواهیم تعامل سازنده با جهان را ادامه دهیم، ما میخواهیم دانشگاه های ما با دانشگاه های جهان در ارتباط باشند، ما میخواهیم فناوری های پیشرفته را به ایران بیاوریم، بار دیگر نخواهیم گذاشت بازار نفت ما در اختیار عربستان قرار دهیم، نخواهیم گذاشت گاز کشورمان در اختیار کشور جنوبی و نفت ایران در اختیار همسایه غربی باشد.

شعار مردم«به عقب برنمیگردیم»

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: همه حرف همین است، که شما الان می گویید، پیام روز جمعه همین است، به عقب بازنمیگردیم، پیشرفت به جلو یا عقب گرد به ۹۱؟ من در این چند هفته خیلی گوش دادم تا ببینم دوستان ما طرح و برنامه جدیدی به ارمغان آورده اند؟ دیدم بازنویسی سال های ۹۰ و ۹۱ است. ما به سال های ۹۰ و ۹۱ بر نمی گردیم.

روحانی اظهار داشت: زنان و مردان اصفهان! سرنوشت ما روز جمعه است. اقتدار ملت ایران در روز جمعه تبلور خواهد یافت. اینجا اصفهان است، جایی که روح انسان نشاط کامل را لمس و احساس میکند. همه مقامات اجرایی کشور، سخنگوی دولت، استانداران و فرمانداران، همه حواستان جمع باشد که نباید از قدرت و سخنگویی سوء استفاده کنیم.

این نامزد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: می گویند ما هم امروز برجام را قبول داریم. باور کنیم؟(لبخند)شما که تا دیروز هر چه تلاش داشتید و هر چه بیلبورد در تهران بودعلیه برجام استفاده کردید. شما که وقتی ما در ۳۰ ماه باقدرت های خارجی در حال مبارزه و دیپلماسی بودیم، از پشت به ما خنجر زدید، حالا طرفدار برجام شدید؟

وی گفت: من به شما میگویم نه به عنوان کسی که میخواهد رئیس جمهور شود، من همان طلبه جوانی هستم که قبل انقلاب در مسجد سید در کنار هم فریاد انقلاب می زدیم. من میخواهم بگویم که حفظ برجام سخت تر از به دست آوردن آن است. حفظ صلح بالاتر از به دست آوردن صلح است.

مردم با شعار به عقب برنمیگردیم روحانی را همراهی کردند.

روحانی اظهار داشت: ما در کنار زحمات شما مردم، تلاش شما مردم دیوار را خراب کردیم و پل را ساختیم، نمیگذاریم پل ها را خراب کنید و دیوار بسازید. شما برای چه این همه تلاش میکنید؟ در اتاق فکرتان نشستید و میگویید به هر طریقی شده روحانی نباشد، شما فکر می کنید روحانی نباشد این ملت میگذارد تحریم بازگردد، شما فکر می کنید اگر روحانی نباشد دانشگاه را امنیتی میکنید و فضای مجازی را می بندید؟  مگر این مردم می گذارند؟ مردم ما آرامش را میخواهیم، همانطور که در مقدمه کتاب برنامه دولت دوازدهم برای شما نوشتم، ما تشنه آرامش هستیم. ما تنش را دوست نداریم، ما ایران آرام و اصفهان آرام را میخواهیم.

وی ادامه داد: ما با هم در این سه سال و نیم قدم هایی را برداشتیم و قدم های دیگری با هم برداریم، ما قطار سریع السیر اصفهان تهران را تصویب و تامین اعتبار کردیم و اجرایش را شروع کردیم و میخواهیم با هم در دولت دوازدهم این کار را تمام کنیم.ما با هم تصمیم گرفتیم فرودگاه بزرگ و بین المللی را در اصفهان ایجاد کنیم، همه اقدامات مقدماتی آن را انجام دادیم و در دولت دوازدهم میخواهیم تکمیل کنیم. میخواهیم برای اشتغال جوانان تحصیل کرده دست به دست هم دهیم، آنهایی که د ر۸ سال نتوانستند اشتغال خالص ۱۰۰ هزار نفر را درست کنند، میخواهند اشتغال میلیونی درست کنند؟ ما اشتغال را درست میکنیم بدون منت، همانطور که ۶۵۰ اشتغال ایجاد کردیم.

روحانی گفت: من از شما می خواهم برنامه کاندیداها را نگاه کنید و ببنید که جز پمپاژ پول کار دیگری هم بلدند یا نه؟ از طرف دیگری کارهای آنها را نگاه کنید که در سال های گذشته چه کرده اند.  جوانان اصفهان! خوب گوش کنید من درست نتوانستم تشخیص دهم شاید شما کمک کنید. میگویند این دولت اشتباه بزرگی کرده است، اول در سال ۹۲ به فکر این بوده تحریم را بردارد، بعد به فکر ساختن بوده و الان هم دارد افتتاح میکند، به ما میگویند چرا بالعکس عمل نکردید. میگویند اول ۹۲ افتتاح نکردید؟ میگ ویند این دولت اشتباه کرده؛ می گوییم چکار کرده؟ می گویند به فکر لغو تحریم بوده، بعد به فکر افزایش درامد بوده است.

وی گفت: ما راهمان این است، اول با تدبیر برنامه میریزیم و میسازیم و بعد افتتاح میکنیم، همانطور که فازهای اول ودوم قطار شهری را افتتاح کردیم، همانطور که در سال گذشته بیش از هزار کارگاه تولیدی در اصفهان را افتتاح کردیم.

روحانی اظهار داشت: ما می خواهیم جمعه پای صندوق آراء برویم چون میخواهیم برخی از نهادها، روزنامه ها، سایت ها حاشیه امنیتی نداشته باشند، ما میخواهیم همه روزنامه، خبرگزاریها و سایت ها، بیشتر بگویم؟ همه بنگاه های تولیدی در سراسر کشور با هم مساوی باشند. ما برای تساوی حقوق ملت پای صندوق خواهیم رفت، ما برای رفع تبعیض های ناروا پای صندوق خواهیم رفت.

وی در پایان گفت: دوباره سلام بر آزادی، دوباره سلام بر اعتدال، دوباره سلام بر اصفهان، دوباره سلام بر اصولگرایی معتدل، دوباره سلام بر امید ایرانیان. مردم بدانید پای صندوق خواهیم رفت با شعار دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره امید.